Serwis Domeny.pl poinformował, że jutro, 3 maja, mija 30. rocznica wysłania pierwszego e-maila reklamowego, zwanego dziś potocznie spamem.
Autorem pierwszego listu elektronicznego z niechcianą wiadomością reklamową był Gary Thuerk, marketer amerykańskiej firmy komputerowej Digital Equipment Corporation. Thuerk wysłał reklamowego e-maila 3 maja 1978 roku do 393 amerykańskich użytkowników sieci Arpanet (prekursor obecnego Internetu). Wiadomość zawierała oczywiście reklamę Digital Equipment Corporation. Wściekli odbiorcy nie mieli żadnych problemów z identyfikacją autora spamu. Gary Thuerk wysłał go z osobistego adresu e-mail.
Jednak dopiero w 1994 roku rozesłano pierwszy, naprawdę masowy spam. Para prawników ze stanu Arizona w USA – Lawrence Canter i Martha Siegel, opublikowała posta reklamowego swojej kancelarii na 6000 grup dyskusyjnych sieci Usenet. Sukces biznesowy tej akcji sprawił, że wkrótce Lawrence Canter i Martha Siegel napisali bestsellerową książkę-poradnik dla przyszłych spamerów.
Obecnie ze 120 miliardów wiadomości e-mail wysyłanych dziennie, aż 80 procent to spam. I nic nie wskazuje, aby zjawisko to miało się skończyć. – Cztery lata temu Bill Gates obiecywał, że świat uwolni się od niechcianych wiadomości w przeciągu dwóch lat. Niestety, nie sprawdziło się – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl. – Co więcej, wraz z rozwojem spamu e-mailowego, zaczyna rozwijać się spam komórkowy, choć na razie głównie w Azji – dodaje.
Według firmy analitycznej Ferris Research, w 2008 roku na walkę ze spamem wydanych zostanie 140 miliardów dolarów. Koszty te poniosą głównie dostawcy usług internetowych, zmuszeni do rozwijania zaawansowanej technologii filtrowania wiadomości.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.