41% ruchu w polskim internecie pochodzi spoza Polski

Opublikowano: 19 września 2018. Kategoria: Rynek. Tagi:

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium Polski. Analizie poddano ponad miliard zapytań przychodzących na serwery dostawcy usług hostingowych, spółki nazwa.pl. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce.

41% ruchu w polskim internecie pochodzi spoza Polski 1Spośród 38,14 mln Polaków aż 78% korzysta z internetu (29,75 mln). Tym bardziej zaskakuje skala ruchu w polskich serwisach, przychodzącego spoza granic naszego kraju. Jak wskazują wyniki analiz przeprowadzonych przez nazwa.pl, największą grupę użytkowników odwiedzających krajowe strony (21%) stanowią internauci pochodzący z Europy oraz mieszkańcy Ameryki Północnej (15%). Pozostałe lokalizacje generowały 5% ruchu. Dane te wyraźnie wskazują potencjał dla rynku e-commerce. Jednak, aby dokonać konwersji ruchu na ilość zamówień, należy zadbać o szybkość działania strony www.

W erze globalizacji korzystanie z usługodawcy hostingowego optymalizującego szybkość działania stron www, nie tylko w Polsce, ale również poza jej granicami, może przynieść realne zyski. Zbyt długie wczytywanie stron może oznaczać rezygnację użytkowników z ich odwiedzenia. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że strona ładująca się powyżej 5 sekund (w porównaniu do tej ładującej się 1 sekundę) traci blisko 40% konwersji, a współczynnik odrzuceń rośnie o ponad 100%.

Uzyskane wyniki potwierdzają wcześniejsze obserwacje dotyczące ilości zapytań do serwerów DNS Anycast nazwa.pl, gdzie również ponad 40% zapytań kierowane było spoza Polski.

Dawid Zaraziński41% ruchu w polskim internecie pochodzi spoza Polski

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.