7 czerwca o godzinie 11.00 rozpoczęła się kolejna faza rejestracji domen .eu – Landrush II. Wzięło w niej udział kilkaset polskich firm, które z różnych powodów nie mogły zarejestrować domen w poprzednich etapach.
Wbrew powszechnym opiniom, które mówiły, że domeny unijne średnio interesują polskich przedsiębiorców do walki o nie stanęło wiele małych i bardzo dużych spółek, które upatrują w tym szansę ekspansji handlowej. Ostatnio dużą popularnością cieszyły się usługi, które umożliwiały polskim przedsiębiorcom ustawienie się na wysokiej pozycji w kolejce po domeny .eu. Była wśród nich usługa “EU-Express”, którą oferowała krakowska firma Domeny.pl.
– Udało się zarejestrować aż 95 procent domen z listy zgłoszeń na “EU-Express”. Od dzisiaj dumnymi posiadaczami swoich domen .eu są m.in. firmy: Dolina Nidy (dolinanidy.eu), Juventur (juventur.eu), Zakmet (zakmet.eu), Opoczno SA (tiles.eu) i Allpay (platnosci.eu). To ich wielki sukces i szansa na dalszy rozwój – mówi Arkadiusz Szczurowski, Prezes Zarządu Domeny.pl
Niestety wiele polskich nazw domen zostało zarejestrowanych zagranicą lub przez podmioty, które niewiele mają wspólnego z tymi nazwami, np. “zubrowka.eu”, “swinoujscie”.eu, “kredyt.eu”, “lezajsk.eu”, czy wreszcie „gazeta-wyborcza.eu”, którą nabyli Holendrzy. – Nie dobrze się stało, że silne polskie nazwy-marki zostają zagranicą. Będą napędzać koniunkturę firmom lub osobom prywatnym, które nie mają nic wspólnego z produktami, które pod tymi nazwami są w kraju sprzedawane – przekonuje Marcin Majerek, Rzecznik Prasowy Domeny.pl.
Kolejne ciekawe nazwy domen .eu będą uwalniane przez EURid co wtorek o godz. 11.00.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.