15 lutego 2003 r. Atcom S.A. – dostawca nowoczesnych rozwiązań internetowych – uruchamia dostęp do internetu oparty na szerokopasmowym, bezprzewodowym systemie LMDS działającym w paśmie 28 GHz stosownie do otrzymanego pozwolenia prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty. W Polsce oprócz Atcom S.A. taki dostęp oferuje jeszcze tylko dwóch operatorów internetu, Atcom S.A. jest spółką opartą całkowicie na kapitale polskim.
LMDS (Local Multipoint Distribution Services) to system bezprzewodowy, wykorzystujący transmisję radiową w paśmie wysokich częstotliwości, w obrębie niewielkich obszarów o średnicy kilku kilometrów. System składa się ze stacji bazowej i komunikujących się z nią niewielkich stacji odbiorczych (terminali). Małe rozmiary urządzeń nadawczych i odbiorczych sprzyjają łatwej instalacji na dachach lub elewacjach budynków. Do rozprowadzenia sygnału wewnątrz budynku można wykorzystać istniejące okablowanie strukturalne.
W przeciwieństwie do popularnych obecnie systemów działających w pasmach 2,4; 3,5, 5,8 GHz, system w paśmie 28GHz posiada olbrzymią przepustowość i może oferować predkości do 34 Mb/s. Co ważne – system działa niezależnie w obu kierunkach, czyli łączna przepustowość od i do klienta wynosi 68Mb/s.
W porównaniu z sieciami kablowymi, budowa bezprzewodowej sieci radiowej pozwala na szybsze tempo realizacji projektu. Technologia LMDS umożliwia elastyczną rozbudowę sieci i zwiększanie zasięgu działania. Tym samym firma Atcom jest w stanie dostarczyć usługi w krótkim czasie, nawet w trudnych warunkach miejskich. System LMDS może współdziałać z telefonią internetową i systemami stacjonarnymi transmisji danych, opartymi na technologi światłowodowej.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.