12 września zakończyła się pierwsza faza transferu nowoczesnych technologii w ramach programu Matching Program. Jest to część zobowiązania offsetowego związanego umową pomiędzy University of Texas w Austin a Uniwersytetem Łódzkim.
Trzyletni projekt Matching Program będzie koordynowany przez dwa uniwersytety. Jego celem jest transfer wiedzy i doświadczeń ukierunkowany na rozwój polskiej gospodarki i na tworzenie nowych miejsc pracy w sektorze wysokich technologii. Obok wzajemnej wymiany technologii planowane jest stworzenie programów szkoleniowych z ośrodkiem w Łodzi, a później w Warszawie.
Amerykańska strona do współpracy wybrała 10 spośród 80 polskich firm z sektora IT. Wśród nich jest Comtica, warszawska spółka informatyczna oferująca przedsiębiorstwom portal korporacyjny nowej generacji. Dla Comtica pierwszy okres współpracy w ramach Matching Program oznacza szkolenie w tzw. Inkubatorze Technologicznym w Austin (ATI). Później firma będzie związana ze specjalnie powołanym ośrodkiem (Akceleratorem) Uniwersytetu Łódzkiego.
-Postanowiliśmy wykorzystać szansę, jaką dają programy współpracy realizowane w ramach offsetu. Cieszę się, że mogą z nich korzystać także młode i niewielkie firmy. Doświadczenie pokazało, że precyzyjny pomysł na rozwój biznesu i specjalizacja w najnowszych technologiach mogą być gwarancją powodzenia – mówi Paweł Laskowski, prezes Comtica.
Dla Comtica współpraca z branżowymi partnerami z zagranicy jest bardzo ważna. Spółka ma bowiem w planach ekspansję na rynki Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. W Austin firma będzie miała wiele okazji do pogłębienia kontaktów z amerykańskimi producentami oprogramowania i twórcami najnowszych technologii. -Wymiana doświadczeń z najlepszymi z branży zaowocuje znacznym przyspieszeniem naszego rozwoju. Z jednej strony nowe partnerstwa biznesowe pozwolą nam wzbogacić ofertę. Z drugiej strony, bardzo liczymy, że nowe kontakty umożliwią nam eksport naszego portalu korporacyjnego na rynek amerykański. – dodaje Paweł Laskowski.
Projekt stanowi część umowy związanej z zakupem przez Rząd RP samolotów F-16 od amerykańskiej firmy Lockhead Martin.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.