Ask.com to jedna z najbardziej nietypowych wyszukiwarek w sieci. W założeniu ma ona odpowiadać na pytania zadawane w języku naturalnym (po angielsku). W praktyce różnie to bywa.
W poniedziałek twórcy serwisu udostępnili jego nową wersję. Wprowadzone modyfikacje są poważne – po raz pierwszy po wpisaniu danego słowa kluczowego aplikacja stara się uporządkować znalezione dane i na tej podstawie stworzyć krótką odpowiedź. Tradycyjna lista adresów internetowych odchodzi tym samym do lamusa.
Niestety nowy mechanizm działa tylko w przypadku niektórych pytań. Bardziej skomplikowane konstrukcje zdaniowe są traktowane jak typowe słowa kluczowe – Ask.com wyświetla wtedy zwykłe zestawienie URL-ów. Wyszukiwarka nawet w tych sytuacjach ocenia, które elementy pytania są najważniejsze i na tej podstawie szereguje linki.
Niestety, nowa wersja usługi nadal nie obsługuje technologii semantycznych. Nie rozumie więc kontekstu poszczególnych słów, nie rozróżnia znaczeń. Aby częściowo wyeliminować to ograniczenie Ask.com wprowadziło nowy moduł „pytań i odpowiedzi”. Użytkownik korzystający z niego będzie przeszukiwał wyłącznie znane serwisy definicyjne, takie jak Yahoo! Answers czy Wiki Answers.
Źródło: Mashable
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.