Google AdWords nie był nigdy skrojony na miarę platform mobilnych. Aż do dziś. Google ogłosiło właśnie, że reklamodawcy korzystający z AdWords będą mogli koncentrować się na użytkownikach iPhone, G1 i innych telefonów obsługujących pełną możliwość przeglądania HTML.
Nowa funkcjonalność to przede wszystkim możliwość serwowania tekstowych i obrazkowych reklam na iPhone nawet bez potrzeby tworzenia specyficznych, mobilnych stron czy specjalnych komórkowych formatów.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że Google daje dostęp do takiej funkcjonalności tuż przed świętami. Konsumenci coraz częściej sięgają do swoich komórek w poszukiwaniu produktów, prezentów, czy usług. Celowanie właśnie w tego klienta daje marketingowcom pole do kreatywnego wykazania.
Dodatkowo, tak jak w przypadku tradycyjnych AdWordsowych kampanii, poza umożliwieniem reklamodawcom wyświetlania reklam tylko na iPhone, T-Mobile i innych specyficznych urządzeniach, dostaną oni także raporty dotyczące mobilnych kampanii. Oczywiście Ci, którzy nie chcą wyświetlać swoich reklam na komórkach mogą nadal robić to tylko na tradycyjnych komputerach. Więcej szczegółów znaleźć można na blogu Google.
Jest jeszcze jedna wiadomość dla korzystających z AdWords. Korporacja umożliwiła dziś reklamowanie mocnych alkoholi i likierów. Reklamy nie mogą jednak zachęcać do bezpośredniego zakupu, mogą jedynie „wzmacniać markę”. Kilka miesięcy temu podobną decyzję podjęto w sprawie piwa. Czy wynika to tylko z dużej ilości próśb reklamodawców, czy raczej z chęci znalezienia dochodów w nowych obszarach (szczególnie w tych trudnych czasach)?
Za: SearchEngineJurnal, GoogleMobileBlog, SearchEngineLand
admagazine.pl
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.