Jeżeli amerykańscy wydawcy prasy drukowanej mieli nadzieję, że Google okaże się ich zbawcą – muszą poszukać innego mesjasza. Korporacja, po ubiegłotygodniowych informacjach o zamknięciu kilku ważnych projektów, zapowiedziała kolejne zmiany; tym razem chodzi o anulowanie projektu Print Ads, który miała umożliwiać publikację reklam w prasie drukowanej za pośrednictwem AdWords.
Problem nie wynika z braku zainteresowania wydawców. Jak twierdzi Google ponad 800 amerykańskich gazet zgłosiło się do programu. Problemem był brak zainteresowania reklamodawców. Jak możemy przeczytać na blogu Korporacji:
Mieliśmy nadzieję, że Print Ads wytworzą nowe źródło zysków dla gazet i przyniosą czytelnikom odpowiedniejsze reklamy. Produkt jednak nie wywołał zainteresowania jakiego się spodziewaliśmy.
Projekt Print Ads zadebiutował w 2006 roku. Jego zamknięcie nie oznacza jednak końca zainteresowania prasą – Google bowiem przyznaje:
Specjalny zespół ludzi poświęci się przyglądaniu się temu, jak możemy pomóc wydawcom prasy.
Decyzja została podjęta, jak mi się zdaje, w wyniku splotu kilku ważnych czynników. Z jednej strony dość trudna sytuacja gospodarczo-finansowa zmusza Google do szukania oszczędności (pisaliśmy o tym między innymi w tym miejscu). Z drugiej zaś strony skomplikowana sytuacja na rynku wydawców nie zachęca reklamodawców do inwestowania. Jeśli Korporacja rzeczywiście chce powalczyć na tym rynku musi wymyślić inny na to sposób.
Projekt ma zakończyć swój żywot 28 lutego. Wcześniej zamówione reklamy będą umieszczane przez Google do 31 marca.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.