Z takiego założenia wychodzą twórcy prospołecznej akcji „Moja Pierwsza Komórka”, którzy zachęcają do organizowania lekcji na temat rozsądnego i bezpiecznego używania telefonu komórkowego.
Nietypowe zajęcia zaczynają się od poznania głównego bohatera – Fonia, który odtąd towarzyszy uczniom przez cały czas trwania lekcji. Wraz z nim dzieci rozwiązują krzyżówki i zadania dotyczące kulturalnego – i co ważne – bezpiecznego korzystania z telefonu komórkowego. Dzieci poznają w ten sposób „7 zasad Fonia”, tj. Dzwoń i trzymaj telefon w bezpiecznym miejscu; Numer 112 może komuś uratować życie, używaj tylko w uzasadnionych sytuacjach; Są miejsca gdzie na telefon nie ma miejsca; Nie wygaduj się do zera; Zanim coś wciśniesz sprawdź co to jest; Telefon to nie kumpel. Przyjaźnij się z ludźmi; Nie odpisuj nieznajomym. Wszystko dzieje się w radosnej atmosferze zabawy.
Pedagodzy uczulają: – Nie wystarczy podarować dziecku telefon komórkowy, trzeba je jeszcze nauczyć z niego korzystać.
Z tą opinią zgadza się Dorota Fronczek, odpowiedzialna w CenterNet S.A. za akcję „Moja Pierwsza Komórka” Rodzice bardzo często nie mają czasu lub zwyczajnie nie wiedzą jak porozmawiać z kilkuletnim dzieckiem o tak poważnej sprawie jak na przykład numer alarmowy 112 i zasadności jego używania. Dlatego też wychodzimy z naszą inicjatywą do szkół.
Pierwsza lekcja pokazowa z Foniem, odbyła się w Szkole Podstawowej z oddziałami integracyjnymi Nr 275 w Warszawie i spotkała się ze sporym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli. Organizatorzy zachęcają pedagogów do przeprowadzania tego typu lekcji w swoich szkołach.
Na stronie internetowej akcji www.mojapierwszakomorka.pl, zostały udostępnione materiały dydaktyczne do lekcji, które będą pomocne w przeprowadzeniu zajęć.
Dodatkowo nauczyciele, którzy zgłoszą swoją chęć uczestniczenia w akcji mailem na adres: [email protected] otrzymają plakat z zasadami Fonia.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.