Jakby zamknąć tak dziesięć firm rejestrujących, to z internetu zniknęłoby 83 proc. spamu. Tak przynajmniej wynika z raportu, który stworzyła antyspamowa firma Knujon. Zbadała ona 900 akredytowanych w ICANN rejestratorów domen. Okazało się iż spamerzy rejestrują swoje domeny tylko przez niewielką grupkę firm.
Czy firmy te robią to celowo? Trudno powiedzieć. Knujon chce przekonać wspólników w spamowaniu, by oczyścili swą działalność i usunęli domeny spamerów ze swego portfolio. To co się dzieje może wcale nie wynikać ze złej woli. Wielu rejestratorom po prostu brak dość pracowników na pilnowanie tej sprawy, albo po prostu się nie znają na kwestiach spamu, brak im efektywnej polityki kontrolnej.
Przypatrzmy się liście winowajców:
1. Xin Net Cyber Information Company
2. eNom
3. Network Solutions
4. Register.com
5. Planet Online
6. Regtime Ltd.
7. OnlineNIC Inc.
8. Spot Domain LLC
9. Wild West Domains
10. Hichina Web Solutions
Knujon stworzył ją na podstawie takich czynników jak liczbya zgłoszonych spamerskich domen na rejestratora, liczba spamowych wiadomości wysłanych z tych domen i procent podejrzanych domen w całym portfolio rejestratora.
To już druga taka lista przygotowana przez Knujon. Za pierwszym razem były na niej takie firmy jak Beijing Innovative Networks i Joker. Obaj rejestratorzy dostali ostrzeżenia z ICANN, że jak coś ze spamem nie zrobią, to stracą akredytację. Firmy poszły na układ i oczyściły swoje portfolio.
Sprawa z Xin Netem – to bardzo dziwna historia. Ta firma utrzymuje teraz 9346 spamowe domeny, więcej niż było ich w Beijing Innovative Networks, ale nigdy żadnych ostrzeżeń od ICANN nie dostała. I to pomimo, że Knujon zalecał wystawienie takich ostrzeżeń.
Z kolei i eNom i Spot Domain uznały, iż metodologia antyspamerskiej firmy jest podejrzana i zakwestionowały cały raport.
Trzeba przyznać, że polscy rejestratorzy są na tym tle bardzo w porządku.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.