Obsesyjna miłość do Twittera trwa w najlepsze. Wszyscy, którzy spodziewali się, że serwis w końcu ogłosi model biznesowy, dzięki któremu zacznie przynosić zyski – zawiedli się i to podwójnie. Bo w zupełnie niezwykły sposób Twitter zdobył kolejne 35 mln dolarów na rozwój.
Do listy inwestorów Twittera dołączyły Benchmark oraz Institutional Venture Partners. Również poprzedni inwestorzy – Spark Capital i Union Square Ventures – po raz kolejny nie pożałowali pieniędzy.
Nie dysponujemy danymi dotyczącymi obecną wartością serwisu. Przy okazji ostatniej rundy finansowania (niewiele ponad rok temu) szacowano ją na około 100 mln dolarów. W zeszłym miesiącu TechCrunch oceniał ją na około 200-250 mln dolarów. Obecnie jednak może być ona znacznie większa. Co zmieniło się od tego czasu?
Na pewno nie fakt, że Twitter wciąż nie przynosi pieniędzy. Ma za to o wiele więcej użytkowników; nie każdy może pochwalić się 900 proc. rocznym wzrostem (nawet biorąc pod uwagę skalę danego projektu). comScore wylicza, że serwis przyciąga około 2,6 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.
Statystki Twittera według compete.com
Statystyki i prognozy są naprawdę imponujące. Nie zmienia to jednak faktu, że Twitter jest przykładem projektu bez wizji, bez planu biznesowego i bez pomysłu na generowanie zysków. Biz Stone, współzałożyciel Twittera wyznaje zresztą:
Znajdujemy się w doskonałej pozycji by wesprzeć przyspieszający wzrost naszego serwis (…) oraz budować produkty przynoszące zyski. W ciągu tego roku oraz kolejnych nasz mały zespół znacznie urośnie by móc wyjść naprzeciw wyzwaniom i możliwościom.
Warto odnotować, że część pieniędzy z poprzednich rund finansowania wciąż znajduje się na bankowych kontach Twittera. Zostaną one zapewne uruchomione w momencie, w którym właściciele serwisu obmyślą plan na wspomniane „zyskogenerujące” produkty. Co to mogłoby być? Reklamy, konta premium a może po prostu sprzedaż Twittera któremuś z dużych graczy? Trudno w tym momencie powiedzieć. Oby się tylko nie okazało, że marzenia o zarobieniu na ogromnej ilości użytkowników są tylko płonnymi nadziejami.
Za: Blog.Twitter.com, All Things Digital, TechCrunch
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.