Po raz pierwszy w polskiej historii internetu na głównej stronie Google’a pojawiła się reklama, która po dwóch kliknięciach odsyła na stronę Era.pl. Do tej pory Google reklamowało na swej głównej stronie jedynie swoje produkty albo akcje charytatywne. Od wczoraj jest G1.
Tomasz Rzepniewski z MEC Interaction wyjaśnia Gazecie Wyborczej, że taka reklama jest bezcenna. Według listopadowych badań Megapanel PBI/Gemius główną stronę Google’a odwiedziło w ciągu miesiąca 13,5 mln użytkowników internetu. Rzepniewski uważa, że przy statystycznym podejściu reklama pojawiająca się u 10 mln internautów warta jest około pól miliona złotych.
Dlaczego takie zamieszanie wokół tej reklamy? Wszystko rozchodzi się o deklarację firmy Google, która mówiła o nie umieszczaniu treści reklamowej na głównej stronie wyszukiwarki. Wyjątek stanowią tu reklamy własnych produktów oraz akcje charytatywne. Jak wyjaśnia rzecznik Google’a w Polsce, pani Marta Jóźwiak, nic się nie zmieniło. Reklama telefonu G1 jest w prostej linii reklamą systemu Android, który tak jak reklamowany wcześniej Google Chrome jest własnością firmy Google. Nie nadwyrężono tym samym zasad, które obowiązują w firmie.
Gazeta Wyborcza podsumowuje zaistniałą sytuację słowami Jakuba Bieżyńskiego z OMD: „Jeżeli ktoś mówi, że cała reklama w sieci powinna być wyłącznie kontekstowa, bo każda inna denerwuje użytkownika, to nie powinien dawać reklamy na swojej stronie domowej.”
http://wyborcza.pl/1,82244,6311229,Reklama_na_pierwszej_stronie_Google_.html
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.