Już wkrótce będziemy świadkami ważnego sukcesu Apple – pobrania miliardowej aplikacji z App Store. To z jednej strony okazja do kilku zdań refleksji poświęconych zmianie dostępności i dystrybucji oprogramowania przeznaczonego dla kieszonkowych komputerów. Z drugiej jednak – kolejna gorzka pigułka, którą muszą przełknąć obywatele krajów, które dla Apple mają drugorzędne znaczenie. Także dla nas.
Osoba, która pobierze miliardową aplikację z App Store otrzyma od Apple bon na zakupy o wartości 10 tysięcy dolarów, MacBooka Pro, Time Capsule oraz iPoda Touch. Nagroda godna wyjątkowej okazji. Z naszej perspektywy jednak wydarzenie to ma sens jedynie jako ciekawostka. W regulaminie promocji czytamy bowiem:
The Billion App Countdown Promotion (the “Promotion”) is open only to entrants who are 13 years of age or older at time of entry, and a legal resident of the fifty (50) United States or the District of Columbia, Australia, Austria, Belgium, Canada (excluding the Province of Quebec), Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, or the United Kingdom, if available, see iTunes Store front page in your country for details.
Możemy więc zapomnieć o nowym komputerze, czy odtwarzaczu. To irytujące, szczególnie dla osób, które tak jak ja, zostawiły w App Store niemałe pieniądze. Smutne jeśli na sprawę spojrzy się szerzej, z perspektywy globalizującego się świata, w którym podziały, także te rynkowe, powinny być sukcesywnie likwidowane. Niezrozumiałe w świetle faktu, że App Store dostępne jest oficjalnie w Polsce i trudno znaleźć argument, który pozwoliłby zrozumieć dlaczego promocja nas omija?
Miliardowe pobranie z App Store to jednak przede wszystkim dowód na spektakularny sukces projektu. Siła iPhone’a, nawet pomimo jego obecnych wad, tkwi właśnie w prawie nieskrępowanej możliwości konfiguracji i doboru jego oprogramowania. Zupełnie inaczej wyglądać będzie telefon gracza, inaczej fana social media, jeszcze inaczej biznesmena. Świadczy o tym różnorodność najpopularniejszych w historii App Store pobranych aplikacji (zestawienie na końcu artykułu).
Widzi to konkurencja – stąd właśnie projekty Nokii, czy Google. Walka o ostateczny kształt tego modelu dystrybucji trwa jednak nadal. Przypomnijmy bowiem, że App Store to bardzo młody projekt, uruchomiony 10 lipca 2008 roku. Miliard aplikacji w zaledwie 8 miesięcy – robi wrażenie. I chyba definitywnie skazuje producentów mobilnych systemów operacyjnych na konieczność ich otwierania na zewnętrzne aplikacje.
Do miliardowego pobrania pozostało już naprawdę niewiele. Chciałoby się jednak zapytać, kiedy będziemy mogli się z tego naprawdę cieszyć?
PS. Z okazji wydarzenia Apple opublikowało także listy najpopularniejszych aplikacji.
Top 20 najpopularniejszych w historii App Store darmowych aplikacji:
- Google Earth
- Pandora Radio
- Tap Tap Revenge
- Shazam
- Pacman Lite
- Backgrounds
- Touch Hockey
- Labyrinth
- Flashlight
- Urbanspoon
- Movies
- iBowl
- Lightsaber Unleashed
- SOl Free Solitaire
- MySpace Mobile
- Virtual Zippo Lighter
- The Weather Channel
- BubbleWrap
- Remote
Top 20 najpopularniejszych w historii App Store płatnych aplikacji:
- Crash Banidcoot
- Koi Pond
- Enigmo
- Bejeweled 2
- iBeer
- Moto Chaser
- Pocket Guitar
- Flick Fishing
- Tetris
- Texas Hold Em
- Super Monkey Ball
- Pocket God
- Cro-Mag Rally
- Ocarina
- Fieldrunners
- iFart Mobile
- Touchgrind
- iHunt
- iShoot
- Monopoly
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.