Google uruchomiło dwie eksperymentalne funkcjonalności, które mają zmienić sposób w jaki ludzie wyszukują obrazki i wiadomości. Pierwszą z nich jest Similar Images, która wykorzystuje obraz a nie tekst do odnalezienia podobnych grafik. Drugą natomiast jest Timeline, która w Google News prezentuje informacje wyświetlając je chronologicznie.
Similar Images umożliwia przeglądanie rezultatów wyszukiwań obrazków nieco bardziej intuicyjnie. Radhika Malpani, szef inżynierów Google, na przykładzie Paryża wskazał zalety nowej funkcjonalności. Kiedy wpiszemy w wyszukiwarce słowo „Paris” uzyskamy wyniki przedstawiające nie tylko Wieżę Eiffela, ale również wdzięki Paris Hilton. Wyszukiwanie odbywa się bowiem na podstawie wpisanego tekstu.
Wyszukiwanie grafiki jest właściwie trudnym do rozwiązania problemem ponieważ to problem wzrokowy. Celem Google jest pokrycie wszystkich publicznie dostępnych na świecie obrazów i uczynienie ich dostępnymi dla każdego użytkownika – powiedział.
Podobieństwo wyszukiwanych obrazków nie przejawia się tylko w ich treści ale również w formie. Gdy klikniemy zdjęcie które ma być kluczem wyszukiwania, pokażą się nam jedynie zdjęcia – gdy klikniemy rysunek wyświetlą się tylko rysunki itd.
Timeline natomiast jest dziełem Andy’ego Hertzfeld’a, jednego z członków oryginalnego zespołu deweloperskiego Apple Macintosh. Wykorzystując tę funkcjonalność i wyszukując na przykład wyników meczów w Pucharze UEFA lub innych danych historycznych, zostanie nam zaprezentowana chronologiczna linia (w postaci tabel przypisanych do poszczególnych dni, tygodni, miesięcy, lat i dekad) wyświetlająca wiadomości z magazynów, gazet, blogów, a także grafiki, filmy, pliki muzyczne a nawet gry wideo.
Moim zdaniem możliwość zobaczenia ludzkiej kultury wyświetlonej na ekranie komputera w taki sposób jest fantastyczna. To samo w sobie jest dziełem sztuki móc zobaczyć czym zajmowała się ludzkość na przestrzeni czasu – powiedział BBC Andy Hertzfeld.
Google nie od dziś krytykowane jest za to, że zabiera się za zbyt dużo projektów na raz, rozdrabniając się na drobne – zamiast koncentrować się na rozwoju i ulepszaniu swoich flagowych produktów. Moim jednak zdaniem, Google Labs, gdzie znaleźć można opisywane funkcjonalności, jest świetnym miejscem, które może dawać pewne wyobrażenie o tym, w którą stronę rozwiną się technologie użytkowe.
Źródło: Google Labs, BBC News
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.