Wkrótce zostanie zainstalowanych 7 pilotażowych urzędomatów – czyli łatwych w obsłudze multimedialnych kiosków informacyjnych dostarczających obywatelowi informacje o sprawach załatwianych przez administrację publiczną.
Będzie się można z nich na przykład dowiedzieć, jaka jest procedura załatwiania określonych spraw, który urząd jest właściwy, w jakich godzinach jest czynny, jakie są potrzebne dokumenty i opłaty. Pilotażowe urzędomaty staną w Bydgoszczy, Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach, Łodzi, Olsztynie, Szczecinie i Warszawie. W związku z tym, iż w urzędomatach będzie również dostęp do Biuletynu Służby Cywilnej, w którym ogłaszane są wszystkie wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej, przy wyborze uwzględniane były w szczególności miasta o wysokim bezrobociu.
Zgromadzenie informacji o całej administracji publicznej, obowiązujących procedurach, właściwych urzędach jest jednak przedsięwzięciem bardzo trudnym i skomplikowanym. W związku z tym została powołana Międzyresortowa Komisja ds. Infomatów, w której biorą udział przedstawiciele ministerstw, urzędów centralnych i wojewódzkich. Komisja ma za zadanie zbudowanie właściwej struktury informacji użytecznych dla obywateli, a następnie wypełnienie jej jasną, czytelną i aktualną informacją.
Na stronach serwisu eGov.pl umieszczona została ankietę, która pomoże w nadaniu informacjom umieszczonym w urzędomatach właściwej struktury, tak aby odpowiadała ona oczekiwaniom i potrzebom obywateli.
Urzędomaty nie mogą na razie zastąpić wizyty w urzędzie, jednak udzielając jasnej, klarownej informacji będą zmniejszały liczbę niepotrzebnych wizyt spowodowanych, na przykład, brakiem koniecznych dokumentów lub nieznajomością godzin pracy urzędu.
Wdrażanie urzędomatów, przewidziane w projekcie Phare’99 „Wzmocnienie administracji i zasobów ludzkich w celu przygotowania do członkostwa w Unii Europejskiej”, zostało zrealizowane w ramach działań informacyjno – promocyjnych o służbie cywilnej prowadzonych przez Urząd Służby Cywilnej. Wpisuje się ono idealnie w obowiązującą od 1 stycznia 2002 roku ustawę o dostępie do informacji publicznej. Działania te koordynowane są więc z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, które buduje Biuletyn Informacji Publicznej.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.