Użyteczność i prostota korzystania to dwa główne benefity zmian w badaniu Megapanel PBI/Gemius. Od majowych wyników użytkownikom zostaną zaprezentowane dane w nowym układzie. Modyfikacje wprowadzone przez Gemius i PBI to pierwsza partia zapowiedzianych w marcu zmian, która ma za zadanie dopasować badanie do rosnących potrzeb rynku.
Dotychczas witryny, ujęte w badaniu prezentowane były w dwóch zestawieniach nazywanych drzewkiem mediów oraz drzewkiem tematyczno-funkcjonalnym. W miejsce zawierającego rozbudowane zestawienie witryn drzewka mediów zostanie wprowadzone przejrzyste płaskie drzewko. Znacznie rozbudowano również drzewko tematyczno-funkcjonalne, prezentujące witryny w podziale na kategorie tematyczne. Zmodyfikowany zostanie ponadto sposób liczenia oglądalności witryn internetowych i komunikatorów.
Dla odbiorców badania wprowadzane zmiany oznaczają w praktyce znaczną poprawę funkcjonalności poprzez m.in:
– Możliwość sprawdzania oglądalności każdej domeny internetowej oddzielnie, tworzenia rankingów po domenach
w każdej kategorii tematycznej oraz ogólnego rankingu domen internetowych.
– Możliwość wykonywania rankingów w drzewku tematyczno-funkcjonalnym w wersji ogólnej
w oparciu o nowe kategorie np. e-commerce, co odpowiada na potrzeby zgłaszane przez klientów.
– Możliwość korzystania z drzewka tematyczno-funkcjonalnego nie tylko w wersji ogólnej (1 poziom kategoryzacji), ale i w wersji szczegółowej (3 poziomy kategoryzacji). Nowy, udoskonalony i poprawiony układ kategorii w tych drzewkach uwzględniać będzie rozwój internetu w ostatnich latach oraz najnowsze trendy i zjawiska występujące na rynku internetowym. Każda z kategorii w obu wersjach drzewka tematyczno-funkcjonalnego będzie zawierać pełen ranking witryn i serwisów. Uwzględniając zarówno serwisy stanowiące część większych witryn np. portali internetowych jak i samodzielne witryny.
W związku modyfikacją sposobu liczenia zasięgów witryn i aplikacji internetowych począwszy od wyników za maj zauważalny będzie kilkunastoprocentowy wzrost zasięgów witryn internetowych w stosunku do wyników, jakie zostałyby uzyskane przy użyciu dotychczasowej metody. Zmiana ta jest związana z coraz większym udziałem – poza przeglądarką Internet Explorer – innych przeglądarek w aktywności użytkowników (patrz: http://www.ranking.pl) oraz z odmiennym sposobem interakcji przeglądarek z aplikacjami internetowymi. Czynniki te mają wpływ na algorytm Estimated Cookies z którego wyliczany jest wskaźnik Real Users. Zmiana sposobu liczenia polega na wyeliminowaniu z procesu liczenia zasięgów witryn plików cookie, które zostały zarejestrowane jedynie na węzłach aplikacji internetowych (np. komunikatorów) i nie pojawiły się na żadnej z witryn internetowych objętych audytem site-centric.
Opisane zmiany są pierwszymi z serii zapowiadanych przez Gemius i PBI. W kolejnym etapie w badaniu pojawią się dwa nowe wskaźniki Affinity Index dla populacji oraz Zasięg w populacji, pozwalające w sposób jeszcze bardziej precyzyjny określić potencjał reklamowy witryn internetowych.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.