YouTube rozpoczyna testy związane z wideo 3D. Jest to oczywiście bardzo wczesna faza rozwoju tego projektu, kto wie jednak, w co może się on przerodzić? I czy jego rozwój nie pozwoli Google na zapełnienie kolejnej niszy?
Nowy, wzbogacony odtwarzacz YouTube zawiera listę Styl widoku 3D, który umożliwia wybranie szeregu opcji związanych z nieco mniej tradycyjnym sposobem oglądania materiałów wideo.
Serwis wykorzystuje zasady stereoskopii, czyli techniki obrazowania, oddającej wrażenie normalnego widzenia przestrzennego, tzn. reprezentującego nie tylko kształt i kolor obiektów ale także ich wzajemne zależności przestrzenne, odległość od obserwatora i głębię sceny (Wikipedia).
Jak tłumaczy zajmujący się projektem Pete, pracownik Google, odtwarzacz jest jego pobocznym projektem, który znajduje się we wczesnej fazie rozwoju, co skutkuje na przykład pojawianiem się różnych błędów. Mają one zostać stopniowo naprawiane.
By uruchomić odtwarzacz 3D trzeba dodać tag: „yt3d:enable=true” do jednego z naszych filmów. Tag „yt3d:aspect=3:4” określa aspekty kodowanego filmu, a „yt3d:swap=true”, pozwala na wymianę prawych i lewych źródeł.
Przykład filmu w trójwymiarze można znaleźć pod tym adresem.
Choć kino i telewizja trójwymiarowa wciąż należą do dziedziny przyszłości to przecież próby podejmowane przez YouTube już teraz świadczą o innowacyjnym podejściu i poszukiwaniu nowych funkcjonalności, które w przyszłości mogą okazać się niezmiernie popularne.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.