500 tys. euro traci rocznie przedsiębiorstwo przez złą jakość oprogramowania– wynika z badań Compuware.
Compuware Corporation ogłosiła wyniki badania, z których wynika, że 64% przedsiębiorstw podczas wdrażania nowej aplikacji nie przeprowadza ilościowej oceny ryzyka jej awarii. Oznacza to, że duża liczba firm nie ma możliwości oceny ryzyka a także nie jest w stanie ocenić jakości używanego oprogramowania. Blisko 74% respondentów podaje, iż straty ich przedsiębiorstwa spowodowane złą jakością oprogramowania sięgają 500 tys. euro rocznie. Skutki te są jeszcze bardziej dotkliwe w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 5 tys. pracowników – w tej kategorii 15% respondentów ocenia straty na ponad 1 mln euro rocznie. Badaniem objęto 358 dyrektorów ds. informatycznych dużych firm w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
„Wyniki tych badań są niepokojące” – powiedział Marek Dróżdż z polskiego oddziału Compuware. „Ryzyko powinno być mierzone i monitorowane w trakcie opracowywania aplikacji, tak aby przedsiębiorstwo mogło podjąć decyzję o wdrożeniu na podstawie ryzyka, jakie jest gotowe zaakceptować. Firmy powinny mieć gwarancję, że elementy aplikacji o najbardziej krytycznym znaczeniu zostały rygorystycznie przetestowane w celu zminimalizowania ryzyka awarii. Dla przykładu, w aplikacji handlu elektronicznego jest oczywiste, że nie można podjąć rozsądnej decyzji o jej wdrożeniu bez znajomości ryzyka awarii funkcji odpowiedzialnych za obsługę płatności. Jeśli przedsiębiorstwa nie podejmą działań na rzecz oceny ryzyka i ukierunkowania testów na taką ocenę, straty spowodowane złą jakością aplikacji będą stale rosły”.
„Dział informatyczny jest często obwiniany za złą jakość oprogramowania. Jednak zła jakość w wielu przypadkach jest spowodowana presją ze strony pionu biznesowego na oddanie aplikacji do eksploatacji. Główną zaletą podejścia do testowania opartego na ocenie ryzyka jest wyeliminowanie takiego jednostronnego obwiniania, gdyż kierownictwo ponosi część odpowiedzialności za sukces lub niepowodzenie nowej aplikacji. Jest to sytuacja całkiem inna niż wówczas, gdy kierownictwo przypisuje sobie wszystkie zasługi, a dział informatyczny jest obciążany całą winą” – zakończył Marek Dróżdż.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.