Analitycy z Kaspersky Lab odpowiedzialni za analizę spamu zarejestrowali masowe wysyłki wiadomości e-mail zawierających odsyłacze do filmów reklamowych znajdujących się w serwisie YouTube.
Wiadomości mogą różnić się od siebie jednak zawierają ten sam odsyłacz. Serwis YouTube jest bardzo atrakcyjnym medium dla spamerów ze względu na swoją ogromną popularność. W 2007 roku analitycy z Kaspersky Lab przewidywali możliwość wykorzystania YouTube’a przez spamerów, jednak dopiero teraz wykryto pierwszy mailing mający na celu nakłonienie użytkowników do obejrzenia filmu reklamowego.
Naturalnie, ten typ reklamowania się jest znacznie bardziej atrakcyjny dla przestępców niż zwykły tekst, czy nawet grafika. Dwa lata temu spamerzy wykorzystywali nazwę serwisu YouTube w e-mailach obiecujących interesujące filmy w celu zwabienia użytkowników na strony z reklamami. Teraz odsyłacze rzeczywiście prowadzą do popularnego serwisu z filmami. – mówi Daria Gudkowa, szef grupy odpowiedzialnej za analizę zawartości w Kaspersky Lab.
Nie jest to pierwszy przypadek kreatywnego działania spamerów w tym roku. W kwietniu pojawiły się wiadomości zawierające niestandardowe i złożone elementy graficzne reklamujące usługi masowych wysyłek.
Eksperci z Kaspersky Lab podkreślają, że stosowanie filtrów spamowych jest bardzo ważne. Tylko w ten sposób można uniknąć niechcianej i potencjalnie niebezpiecznej korespondencji.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.