Google chce przyspieszyć internet (i zarobić na tym). Jednym z projektów realizacji tego zamierzenia jest uruchomienie usługi publicznego serwera nazw internetowych. Ciekawostką jest adres jego IP: 8.8.8.8.
DNS (Domain Name Servers) to, nie wdając się w techniczne szczegóły, podstawa internetu, umożliwiają bowiem wpisywanie nazwy domeny (np. pl.wikipedia.org) zamiast adresu IP (np. 91.198.174.2). Google przekonuje, że motywem ich działania jest zapewnienie alternatywy dla DNS przydzielanych przez dostawców usług internetowych w ramach dbania o „szybszą, bezpieczniejszą i bardziej niezawodną” sieć.
Przeciętny internauta wysyła setki zapytań wyszukiwawczych, co spowalnia przeglądanie internetu, przekonuje Google. Udostępnienie publicznego DNS ma sprawić przyspieszyć rozpoznawanie nazw, a strony wczytywać mają się zauważalnie szybciej.
Aby wypróbować, czy obietnica Google ma pokrycie w rzeczywistości należy ustawić adresy serwerów nazw na: podstawowy – 8.8.8.8 oraz zapasowy – 8.8.4.4. Informacje na temat pełnej konfiguracji w różnych systemach operacyjnych dostępne są pod tym adresem.
Tradycją jest już, że wprowadzenie każdej nowości ze stajni Google wiąże się z dyskusją na temat tego, co firma już o nas wie i czy może wiedzieć więcej? Google przekonuje, że informacje zbierane w ramach publicznego DNS nie zapisywane są na stałe (od 24 do 45 godzin), a zwłaszcza te, które pozwalałyby na identyfikację konkretnych użytkowników. Czy takie zapewnienia przekonają tych, którzy w Google widzą spełnienie orwellowskich przepowiedni z kart powieści „1984”?
Więcej informacji na powyższy temat znaleźć można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.