Travelplanet.pl zakończyło 2009 rok przychodami ze sprzedaży w wysokości 17,8 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 4 proc. w stosunku do roku 2008. Spółka zanotowała stratę netto w wysokości 0,6 mln zł, wobec 1,3 mln zł rok wcześniej.
– Zakończenie roku ujemnym wynikiem na poziomie netto nie jest powodem do dumy, jednak jeśli dokładnie przyjrzeć się naszym wynikom zauważyć można szereg pozytywnych tendencji. Pomimo spadku polskiego rynku usług turystycznych, który według szacunków wyniósł pomiędzy 20 a 30 proc., udało nam się zwiększyć przychody. Było to możliwe dzięki wyraźnej, bo aż o 0,5 p.p., poprawie relacji przychodów do obrotów. Znacząco poprawiliśmy również wynik na poziomie EBITDA, który przekroczył poziom 1 mln zł, podczas gdy w 2008 roku było to jedynie 28 tys. zł – mówi Marcin Przybylski, Prezes Zarządu Travelplanet.pl S.A.
Rozwój Travelplanet.pl opiera się na trzech kluczowych kanałach dystrybucji – Internecie, punktach obsługi klienta oraz call center. W minionym roku można było zaobserwować szybki rozwój najbardziej rentownego kanału internetowego, na który przypadło 51,7 proc. całości przychodów ze sprzedaży spółki.
– Przychody ze sprzedaży internetowej wzrosły w ubiegłym roku o blisko 15 proc., zaś w kanale bezpośrednim utrzymały się na niemal niezmienionym poziomie. Co ważne w obu przypadkach wzrosła marża na sprzedaży brutto – dodaje Marcin Przybylski.
Travelplanet.pl zostało w minionym roku po raz kolejny docenione przez Wprost i Money.pl, które wspólnie przygotowują Ranking Sklepów Internetowych. W tym roku spółka ponownie zajęła pierwsze miejsce w kategorii Turystyka. W pięciu dotychczasowych edycjach tego rankingu Travelplanet.pl aż czterokrotnie osiągało najlepszy wynik w swojej kategorii (w 2007 roku spółka znalazła się na 2 miejscu).
– Jest mi niezmiernie miło, że nasze wysiłki, aby nieustannie podnosić jakość naszych usług są doceniane przez specjalistów i klientów. Travelplanet.pl to spółka, która ciągle się rozwija i jestem przekonany, że w przyszłym roku zasłużymy na jeszcze lepsze oceny – dodaje Marcin Przybylski.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.