Informatyczne narzędzia promocji polskiego eksportu były budowane w sposób nieprofesjonalny, a niektórych
dostawców traktowano w sposób uprzywilejowany i akceptowano ich wadliwe i niedokończone projekty.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy podczas tworzenia informatycznych narzędzi promocji eksportu popełniło elementarne, szkolne błędy.
Głównym elementem skontrolowanego systemu jest internetowy Portal Promocji Eksportu (PPE), którego stworzenie kosztowało 2,6 mln zł (całość systemu kosztowała ok. 4,5 mln).
Portal był przygotowany w sposób wysoce nieprofesjonalny i nieprzejrzysty. W ministerstwie nie było nawet osoby, która nadzorowałaby jego powstawanie. To powodowało, iż od początku nie było wiadomo, co będzie budowane i w jaki sposób.
Resortu gospodarki nie interesowało jak działa PPE, gdyż podczas kontroli wyszło m.in. na jaw, że urzędnicy ministerstwa nie mają haseł dostępu do portalu.
Jeszcze przed rozpisaniem przetargu na budowę portalu urzędnicy ministerstwa konsultowali się z jego wykonawcą, firmą Rodan System SA, która dzięki temu mogła rozpocząć pracę jeszcze przed rozpoczęciem procedury przetargowej.
W podobny sposób były uprzywilejowane dwa inne podmioty, współtworzące portal: firma BMB Promotion oraz Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego.
Puls Biznesu
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.