Venture Incubator S.A., spółka specjalizująca się we wspieraniu projektów internetowych we wstępnej fazie rozwoju, 7 czerwca br. zadebiutuje na rynku NewConnect. W ramach emisji prywatnej spółka pozyskała kapitał, który zostanie przeznaczony na podjęcie realizacji siedmiu nowych projektów, w tym bezpośrednie ich wsparcie oraz zwiększenie potencjału operacyjnego. Funkcję Autoryzowanego Doradcy pełni INVESTcon GROUP S.A.
„Wejście Venture Incubator S.A. na rynek NewConnect podnosi mocno wizerunek naszej spółki oraz wydatnio pomaga w pozyskiwaniu nowych atrakcyjnych projektów. Możemy dzięki temu że sami przeszliśmy z sukcesem drogę na NewConnect rekomendować ją właścicielom innowacyjnych startupów, które inkubujemy, jako atrakcyjne źródło pozyskania kapitału.” – mówi Maciej Jarzębowski, Prezes Zarządu Venture Incubator S.A.
Model biznesowy Venture Incubator S.A. zakłada inkubacje projektów od decyzji o jego realizacji do osiągnięcia przez niego stabilnej pozycji na rynku i przychodów pozwalających na dalszy rozwój. Czasami już na początku jest tworzona spółka celowa, w której Venture Incubator S.A. obejmuje udziały, najczęściej mniejszościowe, dające mu jednak wpływ na decyzje finansowe. Średni przyjmowany okres inkubacji to 6-18 miesięcy.
„Okres inkubacji jest różny dla poszczególnych przedsięwzięć i zależy od prognozowanej dynamiki wzrostu sprzedaży dla danego produktu. W wypadku osiągnięcia przez inkubowane przedsięwzięcie poziomu przychodów gwarantujących utrzymanie, rozpoczynany jest proces poszukiwań inwestora lub partnera branżowego. Proces ten jest wieloetapowy i rozpoczyna się od negocjacji z założycielami projektu w celu ustalenia wspólnej polityki i wstępnych parametrów finansowych na bazie których rozpocznie się ofertowanie. Po znalezieniu inwestora lub partnera branżowego następuje formalna finalizacja wyjścia przedsięwzięcia z inkubatora, która często połączona jest z otworzeniem spółki celowej. Jeżeli została ona utworzona na wcześniejszym etapie, następuje sprzedaż udziałów należących do Spółki. W przypadku sprzyjających okolicznościach nie wykluczamy wprowadzenia inkubowanego projektu na rynek NewConnect.” – tłumaczy Maciej Jarzębowski, Prezes Zarządu Venture Incubator S.A.
W ramach przeprowadzonej prywatnej oferty spółka oferowała 840 000 akcji. Wszystkie akcje Emitenta zostały objęte. Cena sprzedaży jednej akcji została ustalona na poziomie 0,50zł, pozyskując 420 000 zł.
Papiery wartościowe wprowadzone do obrotu na NewConnect:
a. 5.000.000 (pięć milionów) akcji zwykłych na okaziciela serii A o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
b. 840.000 (osiemset czterdzieści tysięcy) akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
c. 840.000 (osiemset czterdzieści tysięcy) praw do akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
„Bardzo cieszymy się, iż oferta spotkała się z tak dużym zainteresowaniem, a zarazem zaufaniem akcjonariuszy. Uważamy, iż objęcie wszystkich akcji jest dużym sukcesem. W ramach emisji skupimy się głównie na podjęciu realizacji siedmiu nowych projektów oraz zwiększeniu potencjału operacyjnego. Przełoży się to na znaczny wzrost przychodów i rentowności Venture Incubator S.A..” – mówi Maciej Jarzębowski.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.