Mimo popularności marketingu w social media, wiele firm z sektora Business-to-Business nie może pochwalić się długim doświadczeniem w prowadzeniu działaniach reklamowych w społecznościach. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Business.com, aż 73% ankietowanych wykorzystuje social media w marketingu zaledwie od dwóch lat. Jednak prognozy wydatków firm B2B na marketing w social media wydają się bardziej optymistyczne niż wyniki przeprowadzonych badań.
Według Evelyn Jung, autorki raportu „B2B Social Media marketing Heats Up”, udział firm z sektora B2B w social media będzie stale wzrastał. Wynika to głównie ze świadomości marketerów, którzy zaczynają dostrzegać nowe możliwości zdobywania klientów i generowania zysków, właśnie za pośrednictwem sieci społecznościowych.
– Sukcesywne zwiększanie budżetów marketingowych na działania promocyjne w social media pozwala odnosić firmom cały szereg korzyści- poczynając od cięcia kosztów działalności firmy, aż do zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów– mówi Joanna Nieminuszczy, Sales Director z Grupy Społeczności.pl
Firma Outsell szacuje z kolei, że zasięg marketingu prowadzonego w sieciach społecznościowych wzrośnie
o 43,3% w 2010 roku. Natomiast Forrester Research przewiduje, że firmy z sektora B2B wydadzą w 2014 roku aż 54 miliony dolarów na marketing w social media. Dla porównania wydatki te w 2009 roku osiągnęły wartość jedynie 11 milionów dolarów.
Według przeprowadzonych badań, płatne reklamy w serwisach społecznościowych: banery, reklamy tekstowe
i reklamy w wyszukiwarkach, a także sprofilowane reklamy na Facebooku i MySpace, stanowią niewielką część wydatków marketingowych firm B2B w social media. W 2009 r. firmy z sektora B2B największą część swoich budżetów przeznaczonych na promocję w social media skierowały na obecność w społecznościach, z uwzględnieniem podcastów i prowadzeniem blogów.
Szacuje się, że gdy budżety firm, przeznaczone na marketing w social media w 2010 roku, wzrosną w kolejnych latach, firmy będą miały możliwość poszerzenia swoich działań. Przewiduje się również, że firmy z sektora B2B chętniej i szerzej będą podejmowały inicjatywy związane z tworzeniem i prowadzeniem profilu marki w social media, promocji i public relations, zarządzeniem zasięgami sieci społecznościowej a także badaniami nad wpływem obecności w sieci społecznościowej na wizerunek marki i sprzedaż.
Pełna, płatna wersja raportu: tutaj
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.