Rozpoczęcie każdego rodzaju działalności gospodarczej wiąże się ze sporymi kosztami, szczególnie w początkowym okresie. Chociaż sklep internetowy nie jest bardzo drogim przedsięwzięciem, to jednak dobrze jest mieć środki na jego założenie, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z dotacji unijnych.
Jeśli już zdecydowaliśmy się na prowadzenie własnego e-biznesu kolejnym krokiem będzie udanie się do najbliższego Urzędu Pracy lub tez instytucji zajmującej się przyznawaniem dotacji unijnych. W pierwszej kolejności należy się dowiedzieć, czy realizowane tam projekty odpowiadają profilowi naszej działalności. Mimo tego, że obecnie dotacje stały się powszechne, może okazać się, że musimy poczekać na realizację odpowiedniego projektu.
Zasięgniemy tam też niezbędnych informacji dotyczących kwoty, jaka może nam zostać przyznana, ilości dokumentów koniecznych do uzyskania dotacji oraz sposobu wypełnienia i złożenia wniosku. W każdym przypadku musimy też przygotować biznesplan. W zależności od miejsca zamieszkania mogą nam zostać przyznane dotacje w różnych kwotach, a każda z instytucji sama określa, na co można wydać przyznane pieniądze.
Dotacje unijne są bezzwrotne, ale firma musi działać przez minimum rok. Z Unii Europejskiej możemy uzyskać do 40.000 zł. Tą kwotę można przeznaczyć nie tylko na zakup towaru czy bieżące opłaty, ale również na pensje, gdy zatrudnimy pracownika. Zatrudniona osoba musi być zarejestrowana w Urzędzie Pracy jako bezrobotna.
Dużą zaletą dotacji unijnych jest fakt, iż nie trzeba być bezrobotnym, aby je otrzymać. Ten warunek musi być spełniony tylko w przypadku starania się o dotację w Powiatowym Urzędzie Pracy.
Szczegółowe informacje na temat dotacji unijnych oraz projektów realizowanych w różnych województwach znajdziemy na stronie www.funduszeeuropejskie.gov.pl.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.