Na rynku przeglądarek internetowych trwa szeroko komentowana walka pomiędzy głównymi graczami takimi jak Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, czy Opera. To jednak nie jedynie interesujące aplikacje w tym segmencie. Właśnie ukazała się beta trzeciej wersji Flock’a, niszowej przeglądarki społecznościowej. Daleko innej od swojej poprzedniczki.
O Flock’u pisaliśmy już na początku 2008 roku. Opisywaliśmy wtedy funkcjonalności opartej na Firefoksie przeglądarki, która przeznaczona była dla osób korzystających z serwisów społecznościowych. W ten sposób wypełniała lukę, wyróżniając się spośród aplikacji walczących o miano najszybszych, czy najbardziej stabilnych.
Nowa wersja Flock’a została całkowicie przebudowana. Nie działa już na silniku Ognistego Lisa, ale na Chromium (podstawa przeglądarki Chrome) – Google będzie również domyślną wyszukiwarką. Uproszczeniu uległ także interfejs przeglądarki. Skupiono się na obsłudze najważniejszych platform społecznościowych: Facebooka, Twittera, Flickra, czy YouTube.
New Flock from Flockstar on Vimeo.
Aby skorzystać z możliwości przeglądarki po uruchomieniu Flock’a podać należy dane logowania do serwisów społecznościowych oraz utworzyć „flock’owy” profil, który umożliwi na przykład synchronizację ustawień pomiędzy aplikacją uruchamianą na różnych komputerach.
Wygląd przeglądarki uległ oczywistej zmianie i przypomina Chromium – choćby przez karty umieszczone na górnej belce, czy wspólny pasek adresu i wyszukiwania. Prawą stronę okna przeglądarki zajmuje panel społecznościowy, wyświetlający aktualizacje pochodzące od naszych znajomych – widzimy na przykład komunikaty z Twittera czy wpisy na Facebooku. Możemy tworzyć grupy znajomych, czy własne filtry. Nowy Flock obsługiwać będzie również rozszerzenia – na takiej samej zasadzie jak w Google Chrome.
Beta trzeciej wersji Flock’a dostępna jest obecnie dla użytkowników Windowsa. Wersja na Mac OS pojawić się ma pod koniec wakacji. Betę Flock’a 3.0 pobrać można z tej strony.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.