Komisja Europejska wydała szczegółową opinię na temat polskiego projektu przepisów regulujących gry i zakłady prowadzone przez Internet. Projekt ten wzbudził również zastrzeżenia krajów członkowskich, takich jak Wielka Brytania i Malta.
Sigrid Ligné, Sekretarz Generalna EGBA powiedziała: “Wspieramy intencje polskiego rządu w jego dążeniu do przyłączenia się do rosnącej liczby krajów regulujących rynek gier i zakładów prowadzonych przez Internet w UE. Jednakże obecny projekt przewiduje wiele przeszkód i zobowiązań, które w dużym stopniu utrudnią licencjonowanym i uregulowanym w UE operatorom wnioskowanie o licencję w Polsce. Namawiamy Polskę do zrewidowania projektu i dostosowania go do wymogów Traktatu Unii Europejskiej.”
Według EGBA, wiele kluczowych przepisów zawartych w projekcie budzi poważne wątpliwości w odniesieniu do prawa unijnego. Dotyczy to:
- wymogu, zgodnie z którym licencjobiorca musi być założoną w Polsce spółką akcyjną lub spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z bardzo wysokim kapitałem,
- możliwości wyłączenia firm, których akcje notowane są na giełdach papierów wartościowych,
- wymogu zainstalowania i przechowywania serwera na terytorium Polski przez spółki prowadzące zakłady przez Internet,
- obowiązku prowadzenia wszystkich transakcji dotyczących zakładów za pośrednictwem polskiego banku lub w oddziale zagranicznego banku w Polsce,
- nieuzasadnionego wyłączenia niektórych gier, takich jak na przykład poker, z prowadzenia przez Internet,
- olbrzymich różnic między operatorami prowadzącymi gry i zakłady przez Internet a tymi, którzy nie wykorzystują sieci do ich prowadzenia (w zakresie wymaganych gwarancji finansowych i opłat licencyjnych).
“Wydaje się, że niektóre z tych postanowień biorą się ze słusznej potrzeby uregulowania i narzucenia zasad na rynku gier prowadzonych przez Internet, lecz duplikują one wymogi już spełnione w innych jurysdykcjach. Licencjonowane i uregulowane w UE spółki mogą spełniać wszelkie konieczne wymogi dotyczące przeciwdziałania oszustwom i ochrony konsumenta, i niekoniecznie wymagają prowadzenia przedsiębiorstwa w Polsce. Ten projekt pozostawia polskich konsumentów bez sprawiedliwego, bezpiecznego i konkurencyjnego rynku gier prowadzonych przez Internet” dodała Sigrid Ligné.
Ponadto, niektóre postanowienia, takie jak wymogi licencjonowania oraz ograniczenia dotyczące reklamy, proszą się o pytanie, czy ustawa z ekonomicznego punktu widzenia będzie atrakcyjna dla operatorów licencjonowanych w UE.
Polska notyfikowała w Komisji Europejskiej i Państwach Członkowskich projekt ustawy 14 kwietnia 2010 roku. Szczegółowa opinia przedłuża okres obowiązywania zasady standstill do 16 sierpnia, do tego czasu Polska nie może przyjąć projektu ustawy. Polska musi odpowiedzieć na kwestie wysunięte przez Komisję. Jeżeli Polska nie weźmie pod uwagę zastrzeżeń Komisji, Komisja może w trybie natychmiastowym wszcząć postępowanie w sprawie naruszenia prawa wspólnotowego.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.