Firma Take-Two Interactive Software, wydawca takich gier komputerowych jak seria „Grand Theft Auto” czy „BioShock”, przegrała walkę o domenę BioShock.com.
Take-Two zgłosiła wniosek o objęcie „BioShock” ochroną znaku towarowego w 2005 roku, a pierwsze jego wykorzystanie w celach komercyjnych miało miejsce w 2007 roku. Ale firma przekonuje, że o powstającej grze mowa była już wcześniej, zanim jeszcze należąca do Frank’a Schilling’a spółka Name Administration przejęła domenę (w 2005 roku).
Co ciekawe, prawa do znaku handlowego „BioShock” rościła sobie również korporacja Johnson & Johnson. Firma zrezygnowała jednak z walki o nazwę.
Panel WIPO ogłosił, że domena BioShock.com nie została zarejestrowana w złej wierze, zwłaszcza, że linki wyświetlane na zaparkowanej stronie nie odnoszą się do gry, ale do treści naukowych, związanych ze środowiskiem i turystyką.
Panel uznaje, że wyrażenie BIOSHOCK, skonstruowane z prefiksu „bio” i słowa „shock”, nie należy wyłącznie do strony skarżącej, zwłaszcza, że wykorzystywane było przez inne firmy, na przykład Johnson & Johnson, wcześniej niż przez Oskarżyciela i w sposób nieodnoszący się do gier wideo – argumentowali sędziowie.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.