MCI.TechVentures podpisał umowę inwestycyjną z Netretail Holding B.V., spółką prowadzącą MALL.CZ, lidera na czeskim rynku e-commerce.
Inwestycja przeprowadzona została wspólnie z Intel Capital – MCI i Intel zainwestowały łącznie 10 mln EUR.
„Inwestycja w MALL.CZ jest konsekwentną realizacją sygnalizowanej wcześniej strategii MCI.TechVentures, polegającej na inwestowaniu w spółki będące na etapie rozwoju, działające we wzrostowych segmentach rynku Europy Środkowo-Wschodniej. W naszej ocenie NRH posiada potencjał dalszej ekspansji w regionie i umocnienia swojej pozycji.” – powiedział Sylwester Janik, Partner w MCI, zarządzający funduszem MCI.TechVentures.
MALL.CZ to spółka założona w 2000 r. W ciągu dziesięciu lat działalności zdobyła pozycję lidera na czeskim rynku sprzedaży on-line oraz prowadzi również operacje na rynku polskim, węgierskim, słowackim i niemieckim. Spółka stale rozwija asortyment oferowanych przez siebie produktów, jak również wdraża rozwiązania usprawniające obsługę klientów oraz zarządzanie stanami magazynowymi, dostawcami i finansami. Efektywna infrastruktura IT zabezpiecza sklep przed awariami a jego klientom gwarantuje bezpieczeostwo transakcji. Oferta sklepu obejmuje artykuły z obszaru, m.in.: RTV, AGD, sprzętu fotograficznego, komputerów i akcesoriów komputerowych, artykułów sportowych, artykułów dla domu i ogrodu, artykułów dla zwierząt i zabawek.
„MALL.CZ to spółka mająca przeszło dziesięcioletnią historię. Posiada sprawdzony w praktyce model biznesowy oraz doskonały zespół zarządzający. Obecnie spółka gotowa jest do dalszego wzrostu, obejmującego poszerzenie swego zasięgu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To doskonała inwestycja, z którą wiążemy duże plany.” – powiedział Jacek Murawski, Investment Partner MCI Management SA, odpowiedzialny za tę transakcję.
„Intel Capital, jako pierwszy zauważył potencjał spółki dokonując pierwotnej inwestycji w 2008 roku. Netretail Holding jest jedną z wiodących spółek na rynku e-commerce w Europie wschodniej, która w ubiegłym roku dynamicznie rozwijała się, pomimo trudnych warunków gospodarczych w regionie oraz spadków PKB.” – powiedział Marcin Hejka, dyrektor generalny Intel Capital Eastern Europe, Middle East and Africa – „W okresie kryzysu cały czas wspieraliśmy spółkę i wierzymy, że posiada doskonałą zdolnośd do ekspansji na inne rynki naszego regionu.” – dodaje Hejka.
Zarówno w Polsce, w Europie, jak i na całym świecie, handel w Internecie rośnie w błyskawicznym tempie. W naszym kraju nadal jest to zaledwie ok. 2% sprzedaży detalicznej, chociaż wg opublikowanych w kwietniu br. prognoz SMB, w tym roku poziom ten zbliży się do 3%. Dla porównania – w Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii jest to ok. 8%. Wg danych Euromonitor International wartość polskiego rynku e-commerce w 2010 r. wyniesie 15,5 mld zł. Oznacza to wzrost o 15% w porównaniu z rokiem 2009. Największy udział w sprzedaży on-line ma branża RTV-AGD, produkty „dla domu i ogrodu”, komputery, książki i multimedia.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.