Firma Google uruchomiła Transparency Report, zestaw narzędzi wraz z interaktywną mapą pokazującą, jakie rządy wysłały do korporacji zapytania w sprawie użytkowników lub zażądały jakieś formy cenzury lub ingerowania w internetowe treści w danym czasie.
Mapa pokazuje na przykład, że w okresie od stycznia do czerwca 2010 r. rząd amerykański pytał o użytkowników Google 4287 razy i prosił o integrację w treści 128 razy. Inne kraje, które zwracały się do firmy wielokrotnie (powyżej 1000 razy) to m.in. Brazylia, Francja, Indie czy Wielka Brytania.
Mapa pozwala również sprawdzić ile razy dany kraj odwoływał się do Google i o jakie serwisy chodziły. Dla przykładu: od lipca do grudnia 2009 roku wydanych zostało siedem decyzji sądów USA dotyczących usunięcia treści z YouTube oraz sześć – z Blogger’a. W tym samym okresie polski rząd skierował do Google 86 zapytań w sprawie użytkowników.
Kolejne narzędzie to graficzne przedstawienie ruchu w usługach Google w różnych krajach świata. Firma tłumaczy: tam, gdzie na wykresie pojawiają przestoje, oznacza to, że dany rząd blokuje dostęp do informacji lub zachodzą problemy techniczne.
Przejrzystość jest główną wartością w Google. Jako firma czujemy się odpowiedzialni za zapewnienie maksymalnej przejrzystości w przepływie informacji w naszych narzędziach i usługach. Wierzymy, że więcej informacji oznacza większy wybór, większą wolność i ostatecznie – większą władzę dla jednostek – przekonuje firma.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.