MATRIX.PL SA – producent i dostawca specjalistycznego oprogramowania oraz usług teleinformatycznych – wprowadził nową usługę La La Lab (muzyka na komórkę). Umożliwia ona odsłuchanie płyty CD przez telefon komórkowy w dowolnym czasie i miejscu. La La Lab jest rozwiązaniem nowatorskim, łączącym branżę muzyczną i telefonię komórkową. W projekt zaangażowani są wszyscy operatorzy GSM oraz wiodące wytwórnie płytowe. Nowością dla polskich użytkowników są także dzwonki typu Real Music, które bazują na ponad stu piosenkach dostępnych w systemie La La Lab.
La La Lab (muzyka na komórkę), bo pod taką nazwą Matrix.pl uruchomił nową usługę, umożliwia odsłuchiwanie płyt muzycznych przez telefon komórkowy niezależnie od wykorzystywanej sieci i modelu aparatu. Taką elastyczność nadało usłudze rozwiązanie Premium Call, umożliwiające pobieranie podwyższonej płatności za content dostępny poprzez połączenie głosowe.
Rozwiązanie La La Lab pozwala przesłuchać utwory znajdujące się na płycie po kolei, w całości bądź części, przechodzenie do poprzedniego i następnego utworu. Unikatową cechą systemu jest fakt, że użytkownicy mogą korzystać z pełnej track listy, nie tylko ze skrótów piosenek. Obecnie w systemie La La Lab dostępnych jest ponad 500 tytułów, w tym premiery ostatnich miesięcy, standardy, które na stałe wpisały sie do kanonu muzyki rozrywkowej, a także składanki i albumy niszowych wykonawców.
Drugą oś usługi stanowi, dostępny przez serwis internetowy lalalab.pl, content mobilny autoryzowany przez artystów. Nowością są tu dzwonki typu Real Music – fragmenty oryginalnych utworów nagrane przez artystów. Można je ściągnąć na telefon tak, jak doskonale znane u nas dzwonki mono- i polifoniczne, jednak dzięki technologii Real Music jakość odtwarzanych fragmentów muzyki jest znacznie lepsza.
'Od strony technologicznej niezbędny był pewien brak kompleksów i spojrzenie z innej perspektywy niż dotychczasowe podejście branży telecom. Nasze rozwiązanie zawiera elementy dobrze znane z branży telekomunikacyjnej i informatycznej, ale to sposób ich połączenia jest pionierski.
Z kolei od strony użytkownika usługa musiała być bardzo prosta, a w telefonii komórkowej nie ma przecież nic prostszego niż wykręcenie numeru. Dlatego po prostu dzwonimy do płyty’ – mówi Jakub Urbaniak, autor rozwiązania, Dyrektor Działu Nowe Media w Matrix.pl.
Beneficjentami usługi są wszyscy uczestnicy nowo powstałego rynku, a więc zarówno operatorzy telefonii komórkowej (poprzez wykreowanie popytu na usługę Premium Call i ruch generowany dzięki rozwiązaniu), jak i wytwórnie oraz sami artyści. Stało się to możliwe, ponieważ formuła prawna powstała w Matrix.pl respektuje zarówno prawa autorów muzyki, wykonawców – czyli gwiazd, których wizerunek jest przyciągającym słuchaczy znakiem towarowym – jak i wytwórni.
'Wytwórnie potrzebowały partnera z wiedzą biznesową i informatyczną, firmy z kontaktami z operatorami GSM, ale też z wyobraźnią i doświadczeniem w projektach z pogranicza branży rozrywkowej. Kiedy pojawił się pomysł La La Lab, mieliśmy wystarczające doświadczenie w pracy z artystami i wytwórniami, żeby być dla nich rozpoznawalnym i poważnym partnerem. Ważna była także nasza otwartość – posłuchaliśmy wytwórni i okazało się, że na rynku nie ma satysfakcjonującej formuły prawnej, która respektowałaby prawa autorskie, wykonawcze i pokrewne. Wspólnie taką formułę znaleźliśmy – tak prawną, jak i biznesową’ – dodaje Beata Chmielewska, członek zarządu Matrix.pl.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.