Mimo że Walentynki obchodzimy w Polsce od niedawna, internauci znają to święto bardzo dobrze. W przeprowadzonym na początku lutego br. przez Gemius SA badaniu, 98,8 proc. internautów deklarowało, że słyszało o Walentynkach. Co więcej, prawie 2/3 internautów (63,7 proc.) planuje uczcić Dzień Zakochanych.
Największy odsetek obchodzących Walentynki (38,3 proc.) deklaruje, że uczucie bliskiej osobie okaże przekazując upominek. Jakich prezentów można się więc dzisiaj spodziewać? Maskotki, słodycze, odzież i bielizna – to najczęściej wskazywane przez internautów kategorie produktów.
Największy odsetek zainteresowanych tym świętem widoczny jest w grupie osób między 25 a 34 rokiem życia (72,5 proc.). Wbrew powszechnie krążącym opiniom, święto obchodzoną nie tylko najmłodsi internautuci – wśród osób w wieku 55 lat i więcej aż połowa planuje w jakiś sposób uczcić ten dzień. Okazuje się, że Dzień Zakochanych będą dziś obchodzić częściej osoby, które są pannami/kawalerami (64,4 proc.), niż osoby zamężne/żonate (59,3 proc.).
Ulubionym sposobem świętowania dzisiejszego dnia jest zakup prezentu. Deklarowało go 38,3 proc. obchodzących Walentynki internautów. Kartkę z życzeniami wysłało już lub wyśle 30,5 proc. świętujących użytkowników sieci. Tylko 4,5 proc. zadeklarowało, że nie szykuje na dzisiaj nic specjalnego. Wysłanie kartki i kupienie prezentu, jako sposób obchodzenia Walentynek, bardziej odpowiada kobietom niż mężczyznom. Ci natomiast znacznie częściej, zamierzają podarować kobiecie kwiaty.
Tradycyjne, wypisywane ręcznie kartki nie tracą na popularności – 44,8 proc. internautów, którzy planują wysłać 'walentynkę’, chce to zrobić za pośrednictwem poczty, 30,3 proc. drogą elektroniczną, a 10,9 proc. wręczyć ją osobiście. Kwiaciarnie internetowe nie odnotują najprawdopodobniej bardzo znacznego wzrostu ruchu w dniu dzisiejszym – internauci planujący z okazji Walentynek kupić swojej sympatii kwiaty w 84 procentach zakupu dokonają w zwykłej kwiaciarni, 5 proc. kupie kwiaty na bazarze czy straganie ulicznym, 4 proc. zamówi przez telefon, a jedynie 2 proc. zleci zakup przez internet.
Internauci planujący kupić walentynkowy prezent najczęściej zdecydują się na maskotkę (32 proc. kupi ją poza internetem i 2 proc. w internecie) oraz na słodycze (odpowiednio 30 proc. i 2 proc.). Najpopularniejszym prezentem, który deklarowało kupić 4 proc. obchodzących święto, są kosmetyki. Spośród podanych kategorii prezentów kobiety częściej planują kupić maskotkę, słodycze, kosmetyki, natomiast mężczyźni perfumy i biżuterię. Analiza pokazuje ponadto, że mężczyźni są bardziej skłonni do robienia zakupów w internecie.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.