Firma Google umożliwiła internautom blokowanie stron z wyników wyszukiwania – bez potrzeby instalowania dodatkowych wtyczek do przeglądarki. Blokady użytkowników nie będą brane pod uwagę w ogólnym rankingu stron. Na razie.
Kiedy użytkownicy wyszukiwać będą dowolnych treści w Google, przy linkach znajdą opcję zablokowania wyników z danej strony. Przy kolejnych poszukiwaniach strony te nie będą uwzględniane. Aby jednak w pełni cieszyć się z tej opcji należy być zalogowanym na swoim koncie Google.
Jeśli użytkownicy zablokowali dostęp do pewnych stron informacja o tym zostanie im wyświetlona na dole strony z wynikami. Wyświetlony zostanie także link, pod którym zarządzać można blokadami.
Dodaliśmy taką możliwość ponieważ wierzymy, że umożliwienie kontroli nad wynikami zapewni bardziej spersonalizowane i przyjemne doświadczenie z Google – poinformowała firma. Zapowiedziała jednocześnie, że lista zablokowanych przez użytkowników stron nie będzie brana pod uwagę w opracowywaniu ogólnego rankingu stron. Nie wykluczone jednak, że może stać się tak w przyszłości.
Opcja blokowania treści dostępna jest w angielskiej wersji wyszukiwarki dla użytkowników przeglądarek Chrome 9+, Firefox 3.5+ oraz IE8+. Z czasem pojawiać ma się w kolejnych wersjach językowych wyszukiwarki.
Umożliwienie blokowania stron jest kolejnym etapem walki z tzw. farmami treści. Pod koniec lutego firma Google ogłosiła, że zakończyła pierwszy etap tej walki wprowadzając aktualizację do algorytmu wyszukiwania. Wpłynęła ona na prawie 12 proc. zapytań. Firma zapowiedziała jednocześnie, że pracuje nad polepszeniem pozycji wysokiej jakości stron: takich, które mają oryginalne treści, zwłaszcza dotyczące badań, zawierające raporty, szerokie analizy itp.
Czy możliwość zablokowania stron to dobra wiadomość? Może być dla konkretnych użytkowników. Szereg wątpliwości budzi jednak możliwość uwzględnienia blokad w ogólnym rankingu stron. Czy nie będziemy świadkami wykorzystywania funkcji do blokowania stron konkurencji?
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.