Tylko 21% polskich e-sklepów korzysta z szyfrowania danych, a zaledwie 14% chroni automatycznie prywatne informacje. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu „Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych” autorstwa serwisów Domeny.pl oraz CertyfikatySSL.pl.
Polski rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, zwiększając stale swoją wartość. Według analiz (Euromonitor International) jego wartość szacowana jest na 17,6 mld złotych, a w bieżącym roku Internauci dokonają zakupów za niemal 7,5 mld złotych. To o 1 mld więcej niż w roku ubiegłym. Klientem e-sklepów jest już co trzeci Polak.
Prezentowany raport odpowiada na pytanie: Jak wygląda bezpieczeństwo e-zakupów? Badania przeprowadzone zostały na przełomie stycznia i lutego 2011 roku na próbie 1428 sklepów internetowych, obecnych na polskim rynku co najmniej rok. Przeprowadzona analiza wykazała, że jedynie 14% sklepów internetowych automatycznie wprowadza szyfrowanie informacji w najważniejszych punktach przesyłania danych. Zalicza się do nich strony: rejestracji, logowania i składania zamówienia. Kolejne 7% posiada zainstalowany certyfikat SSL, który nie chroni danych na co najmniej jednej z nich. Stwierdzono jednocześnie, że ok. 79% przebadanych e-sklepów nie zastosowało żadnych środków bezpieczeństwa.
Raport „Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych” stanowi cenne źródło informacji dla osób robiących zakupy za pośrednictwem Internetu. Można w nim przeczytać m.in.:
• na co zwracać uwagę podczas zakupów w Internecie;
• jak sprawdzać, czy szyfrowane połączenie jest rzeczywiście bezpieczne;
• jakim zabezpieczeniom można ufać;
• na co zwracać uwagę podczas przesyłania danych, składania zamówień i płatności;
• w jaki sposób nieuczciwe sklepy mogą wprowadzać klientów w błąd podczas korzystania z ich usług.
Dane z badania zostały również wykorzystane do stworzenia polskiej mapy zakupów internetowych. Pokazuje ona rozmieszczenie e-sklepów w Polsce, wskazując lokalizacje bezpiecznych sklepów na tle poszczególnych województwach oraz wyróżnia najpopularniejsze i najbezpieczniejsze branże polskiego e-commerce.
Z pełnym raportem (pdf) można zapoznać się pod: tym adresem.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.