Podczas odbywającej się konferencji Google I/O, firma z Mountain View zaprezentowała szereg nowości i aktualizacji. W centrum uwagi znalazł się system operacyjny Android oraz usługa Music.
Wystąpienie Google obfitowało przede wszystkim w nowości ze świata Androida. Po dwóch i pół roku od wprowadzenia pierwszego telefonu z tym systemem operacyjnym, Google chwali się 100 mln aktywowanych urządzeń z Androidem, 400 tys. aktywacjami dziennie, 200 tys. darmowymi i płatnymi aplikacjami dostępnymi w Android Market oraz 4,5 mln aplikacji zainstalowanymi z tego sklepu.
Na rynku dostępnych jest obecnie ponad 310 urządzeń działających w oparciu o Androida. Wkrótce pojawić ma się nowa wersja systemu, Android 3.1, która ma być znaczącą aktualizacją dla Honeycomb, wersji systemu przeznaczonego dla tabletów. Umożliwiać będzie m.in. możliwość zmiany wielkości widżetów oraz przyniesie aktualizację natywnych aplikacji (przeglądarki, kalendarza, galerii itd.), a także wsparcie dla urządzeń podpinanych przez USB.
Google zapowiedziała również wersję Ice Cream Sandwich, której celem jest „dostarczenie systemu działającego wszędzie, niezależnie od urządzenia”. Nowa wersja Androida ma zapewnić dostęp do funkcji znanych z Honeycomb użytkownikom telefonów (holograficzny interfejs, lepsza wielozadaniowość, widżety itp.). Aktualizacja pojawić ma się w czwartym kwartale bieżącego roku.
Firma ogłosiła także, że do Android Market dodano możliwość wypożyczania filmów. Kosztujące od 1,99 dolara filmy oglądać można na tablecie, telefonie lub komputerze stacjonarnym. Wymagany jest Android w wersji 2.2. Przypomnijmy, że wczoraj pisaliśmy o możliwości wypożyczania filmów przez YouTube.
Ciekawie zapowiada się również inicjatywa o nazwie Android@Home. Android, zaprojektowany jako system operacyjny dla telefonów, może wkrótce stać się silnikiem dla wielu innych urządzeń. Google chce by systemu wykorzystywali np. producenci oświetlenia, a użytkownicy mieli możliwość sterowania nim za pomocą telefonu (np. definiowanie oświetlenia w zależności od daty czy pory dnia). Możliwe zastosowania wydają się tu nieograniczone. Google chce by domy zmieniły się w jedno połączone ze sobą urządzenie.
Podczas wystąpienia na Google I/O firma zaprezentowała również wersję beta swojej nowej usługi, Music. Pozwala ona wgrywanie, synchronizację oraz odsłuchiwanie posiadanej kolekcji muzyki na zdalnym serwerze (w chmurze). Daje także możliwość słuchania muzyki przy braku połączenia z internetem: Music przetrzymuje wybrane przez użytkownika albumy i ostatnio odtwarzaną muzykę w pamięci urządzenia z Androidem. Dostępna jest również opcja Instant Mix, która pozwala na tworzenie list odtwarzania piosenek podobnych do siebie.
Music startuje w wersji Beta. Usługa dostępna jest jedynie dla mieszkańców USA. Ma to być odpowiedź na Cloud Drive, wirtualny dysk i odtwarzacz muzyczny zaprezentowany pod koniec marca przez Amazon.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.