Skąpiec.pl, najstarszy polski serwis porównujący ceny w sklepach internetowych wydał raport specjalny dotyczący rynku AGD w internecie. Z raportu wynika, że zainteresowani zakupami produktów AGD w sieci Polacy najczęściej w wyborze kierują się marką producenta.
Kolejny już, po telefonach komórkowych, raport dotyczący preferencji zakupowych internautów został przygotowany w oparciu o analizę ruchu ponad 2 mln potencjalnych e-konsumentów, którzy w okresie od stycznia do końca kwietnia odwiedzili ponad sto kategorii tematycznych z zakresu AGD w serwisie Skąpiec.pl.
Przygotowując raport skupiliśmy się nie tylko na prezentowaniu najpopularniejszych produktów w kilkunastu wybranych kategoriach. Zależało nam na użyteczności prezentowanych treści, dlatego w opracowaniu pojawiły się poradniki zakupowe przygotowane przez serwis JakKupować.pl dotyczące każdej z trzynastu kategorii oraz komentarze właścicieli sklepów internetowych – powiedziała Monika Witoń, specjalista ds. PR porównywarki.
W podzielonym na dwie części raporcie można znaleźć informacje dotyczące zarówno asortymentu małego, jak i dużego AGD. Na ponad sześćdziesięciu stronach czytelnik znajdzie informacje dotyczące m.in. pralek, zmywarek czy kuchni elektrycznych i gazowych. Nie zabrakło również danych na temat preferencji zakupowych e-konsumentów dotyczących produktów takich jak roboty kuchenne czy odkurzacze.
W raporcie specjalnym znalazły się również zestawienie najpopularniejszych produktów segmentu AGD. Przygotowaliśmy również zestawienia popularności dla każdej z poszczególnych kategorii omawianych w raporcie. Z doświadczenia wiemy, że informacje tego typu interesują naszych użytkowników – dodała Monika Witoń.
Najpopularniejszym produktem AGD ostatnich miesięcy według użytkowników Skąpiec.pl jest żelazko Philips GC4410. Osoby które wybrały ten sprzęt doceniły dużą moc żelazka, atrakcyjny design oraz prostotę obsługi. W zestawieniu 10 najpopularniejszych produktów serwisu znalazły się urządzenia takich producentów jak Bosch, Electrolux oraz Simens.
Z analizy przygotowanej przez Skąpiec.pl wynika, że zainteresowani zakupami produktów AGD w sieci Polacy najczęściej w wyborze kierują się marką producenta. Na przykład ponad 49 proc. osób, którzy poszukiwali w serwisie informacji na temat odkurzaczy wybrało filtrowanie właśnie za pomocą tego parametru. Takie informacje jak typ odkurzacza i jego moc miały drugorzędne znaczenie. Podobnie było w przypadku większości kategorii, przy czym okazało się, że cena która ma mniejsze znacznie, jeśli chodzi o drobny sprzęt AGD interesuje nas bardziej kiedy planujemy zakup pralki, zmywarki czy kuchni.
Pomimo wzrostu znaczenia ceny jako parametru, którym posługujemy się przy wyborze sprzętu nie wahamy się zainwestować w zakup, który ma służyć nam przez długie lata. Większość odwiedzających Skąpiec.pl konsumentów zainteresowanych AGD wybierała urządzenia ze średniej półki cenowej. Jednak z danych sklepów internetowych wynika, że najczęstszym kryterium wyboru jest nadal cena.
Niezależnie od tego czy kupowane są, najpopularniejsze w kategorii małego AGD, żelazka i golarki elektryczne, będące tuż za peletonem odkurzacze, czajniki elektryczne i roboty kuchenne, czy, nabywane rzadziej, blendery i sokowirówki, decyduje zawartość portfela. Z naszych danych wynika, że średnio za artykuł małego AGD płacimy ok. 300 złotych, a na duże sprzęty niewiele ponad 1200 – powiedziała Paulina Pilecka-Domin z redcoon Polska.
Wzrosło również zainteresowanie produktami o wysokiej klasie energetycznej. Od kilku lat, dzięki wprowadzeniu wymogów unijnych, sprzęty AGD stały się bardziej energooszczędne. Popularnością na Skąpiec.pl cieszą się urządzenia z klasy A+. Mniej potencjalnych konsumentów wyraża zainteresowanie droższym sprzętem o wyższej klasie energooszczędności A++.
Chociaż główną grupą docelową raportu są konsumenci zainteresowani zakupami w sieci, ale również właściciele sklepów internetowych mogą skorzystać na zapoznaniu się z jego treścią.
Pomimo, że segment AGD jest jednym z najprężniej rozwijających się na polskim rynku e-commerce brakuje opracowań badających preferencje zakupowe klientów. Analizując zestawienia produktowe zaopatrujący sklepy specjaliści mogą uzyskać interesujące informacje na temat kształtowania się trendów zarówno w całym dziale AGD, jak i w poszczególnych kategoriach produktowych.
Partnerami raportu specjalnego są serwis JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Raport został objęty patronatem medialnym następujących serwisów: eGospodarka.pl, Videotesty.pl, Kuchnie.pl AGDRTV24.pl, media2.pl, Opineo.pl oraz e-biznes.pl.
Raport został przygotowany przez serwis Skąpiec.pl zajmujący się porównywaniem cen w sklepach internetowych na podstawie analizy ruchu w ponad stu kategoriach zawierających sprzęt AGD. Badanie przeprowadzono między styczniem a kwietniem 2011 roku.
Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl.
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!