Indyjska wioska zmieniła swą nazwę na Snapdeal.com Negar (czyli „Miasteczko Snapdeal.com). Przedstawiciele internetowego serwisu nie kryją zaskoczenia, ale rozumieją motywacje mieszkańców.
Snapdeal.com jest serwisem zakupów grupowych, który ostatnio pozyskał 12 mln dolarów finansowania. Udało mu się również pokonać Groupona na indyjskim rynku e-commerce.
Dlaczego mieszkańcy indyjskiej wioski postanowili nazwać swoje miejsce „Miasteczkiem Snapdeal.com”? Przede wszystkim by okazać swą wdzięczność. Firma Snapdeal.com ufundowała im bowiem ręczne pompy, które pozwalają na pozyskiwanie czystej wody do picia.
Przedstawiciele Snapdeal.com nie kryli zaskoczenia całą sytuacją. Szef firmy, Kunal Bahl, przekonuje, że jego celem jest budowanie społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. O problemach wioski dowiedział się podczas rozmowy z jednym z 500 pracowników, który przedstawiał sytuację swojej rodziny mieszkającej w pobliżu. Opisywał on, że muszą pokonywać ponad kilometr by ustawić się w długiej kolejce po czystą wodę.
Bahl nie kryje, że postanowili zrobić coś naprawdę prostego i z punktu widzenia firmy – niedrogiego. Ufundowali 15 ręcznych pomp, które zapewniły dostęp do czystej wody wszystkim mieszkańcom wioski. Cała operacja kosztowała 5 tys. dolarów.
To była jednak wielka zmiana dla mieszkańców. Nie tylko otrzymali rozwiązanie kluczowego problemu, ale przede wszystkim poczuli, że ktoś się nimi w końcu zainteresował. Dlatego też zmiana nazwy miasteczka nie jest tylko wyrazem wdzięczności, ale również znakiem protestu przeciwko bierności lokalnej administracji, która nie chciała zająć się problemem.
Snapdeal.com chce pomóc mieszkańcom na inne jeszcze sposoby. Planuje między innymi wyremontowanie szkoły i pobliskiego szpitala.
W Indiach działa 640 tys. firm, wiele z nich jest o wiele większych niż my. Zakładając, że 10 proc. ma zasoby by zrobić cokolwiek (5000 dolarów nie jest to w końcu tak dużo), możemy rozwiązać problemy z wodą dla 64 tys. wiosek i milionów ludzi. To coś, co daje do myślenia – podsumowuje Kunal Bahl.
Za: TechCrunch
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.