Myślisz o prowadzeniu sklepu internetowego? Kupujesz w sieci i chciałbyś wiedzieć jakie masz prawa i obowiązki? Proponujemy dziś lekturę książki „Opodatkowanie i funkcjonowanie sklepu internetowego”, która odpowiada na wiele wątpliwości związanych z handlem w internecie.
Handel w internecie jest pojęciem niezwykle szerokim i obejmującym zarówno stosunki między przedsiębiorcami, jak i między przedsiębiorcami a konsumentami, a także między konsumentami. Z punktu widzenia problemów prawnych i podatkowych najczęstsze i najbardziej skomplikowane są stosunki właśnie w relacji przedsiębiorca-konsument – czytamy we wstępie do książki.
Książka „Opodatkowanie i funkcjonowanie sklepu internetowego” adresowana jest zarówno do przedsiębiorców działających w zakresie handlu w internecie, czy to przez serwisy aukcyjne, czy poprzez sklepy internetowe, jak i do nabywców, którzy takich zakupów dokonują. Jej autorami są Piotr Geliński, doradca podatkowy, magister prawa oraz Dawid Śmieja, specjalista SEM, konsultant z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Książka ukazała się nakładem Wszechnicy Podatkowej, a nasza redakcja objęła nad nią patronat medialny.
Publikacja podzielona została na dwie części. Pierwsza z nich – „Transakcje w internecie – aspekty prawne i podatkowe” – składa z czterech rozdziałów. Autorzy omawiają tu m.in. regulacje obowiązujące w internetowym handlu, definiują umowę sprzedaży, sprzedaży konsumenckiej i sprzedaży na odległość. Zajmują się także kwestiami związanymi ze stronami handlu w internecie oraz prawami, obowiązkami i odpowiedzialnością sprzedawców i kupujących. Przedstawiają również obowiązki podatkowe obu stron, kwestie dokumentacji, kontroli handlu oraz odpowiedzialności za naruszenie przepisów podatkowych.
W drugiej części – „Prowadzenie sklepu internetowego” – autorzy omawiają praktyczne i techniczne aspekty prowadzenia i promocji sklepu internetowego. Czytelnicy znajdą tu wskazówki dotyczącego tego jak założyć sklep internetowy, jak wybrać domenę czy oprogramowanie. Autorzy podpowiadają jak pozyskiwać klientów oraz jak promować się w wyszukiwarce Google.
Książka napisana jest zrozumiałym, przejrzystym stylem, a ważne aspekty wyróżnione są ramkami „Przykład” lub „Uwaga!”. Praktycznie pozbawiona ilustracji publikacja skupia merytoryczną treść w dość nietypowym, ale zadziwiająco wygodnym formacie (235 x 165 mm). Jej koszt to 53 zł, niektórym wydawać może się, że to sporo, jednak naszym zdaniem to odpowiednia za skondensowaną dawkę specjalistycznej wiedzy.
Tytuł: Opodatkowanie i funkcjonowanie sklepu internetowego
Autorzy: Piotr Geliński, Dawid Śmieja
Wydawca: Wszechnica Podatkowa, Kraków 2011
[Uwaga!] Dzięki uprzejmości Wydawcy mamy do rozdania trzy egzemplarze książki. Publikacje zdobędą autorzy trzech pierwszych komentarzy umieszczonych pod tym tekstem. Prosimy o podanie prawidłowego adresu e-mail byśmy mogli skontaktować się w sprawie wysyłki.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.