.CO Internet, operator kolumbijskiej ccTLD ogłosił, że firma Google stała się właścicielem domeny G.CO i ma zamiar wykorzystać ją do skracania linków.
Serwis skracający linki będzie wykorzystywany tylko przez Google. Ma to gwarantować bezpieczeństwo dla klikających. Dodatkowo linki prowadzić mają wyłącznie do produktów korporacji.
Google dołącza do zacnego grona firm, które wykorzystują krótkie domeny .CO. Są wśród nich:
- Twitter – t.co;
- Overstock – o.co;
- GoDaddy – x.co;
- Amazon – a.co, z.co, k.co.
Cena przejęcia domeny nie została ujawniona. Możliwe jednak, że Google zapłaciła za g.co od górnych kilkuset tysięcy do jednego, dwóch milionów dolarów.
Wielokrotnie pisaliśmy o .CO chwaląc marketingowe zdolności operatora rejestru. .CO Internet wkłada bardzo wiele wysiłku by przekonać firmy, że kolumbijska końcówka może być nie tylko wykorzystywana do pozyskiwana ruchu z odpowiadających domen .COM, ale stanowi pełnoprawne rozszerzenie z wielkim potencjałem.
Przekazanie domen takich jak g.co czy t.co na serwisy skracające linki to kolejny bardzo ciekawy element promocji. W końcu z tego typu adresów korzystać będą miliony użytkowników.
Warto przypomnieć, że Google ma już jeden tego typu serwis. W grudniu 2009 uruchomiono goo.gl, który jest dostępny publicznie i każdy może z niego skorzystać.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.