Mozilla chce stworzyć własny mobilny system operacyjny. Boot to Gecko (B2G) ma wspierać i promować technologie webowe. W pierwszej kolejności powstać ma wersja dla smartfonów.
Mozilla chce by Boot to Gecko stał się alternatywą dla istniejących już rozwiązań pochodzących od jednego producenta. Ma przekonywać, że oparta na standardach otwarta sieć ma równie duży potencjał. Konkurencja jest jednak spora – z Androidem i iOS na czele. Docelowo powstać może system konkurencyjny np. dla Chrome OS działający na wielu typach urządzeń (tabletach, telefonach, netbookach itp).
Projekt jest w bardzo wczesnej fazie koncepcyjnej. Mozilla ma kilka pomysłów na jego rozwój, ale wielu konkretnych decyzji jeszcze nie podjęto. Twórcy ogłosili swój pomysł w nadziei zebrania komentarzy i znalezienia chętnych, którzy włączyliby się w rozwój B2G już od najwcześniejszego etapu pracy. A do zrobienia jest sporo: Mozilla wymienia między innymi konieczność opracowania nowych webowych API łączących sprzęt z aplikacjami, modelu uprawnień czy stworzenia samych aplikacji.
Co wydaje się oczywiste, kod źródłowy B2G ma zostać udostępniony publicznie. Ma to sprawić, że prace nad rozwojem systemu będą bardziej otwarte niż w przypadku innych rozwiązań obecnych na rynku. Projekt nie ma być kolejną platformą mobilną, ale raczej środowiskiem, które umożliwi działanie aplikacjom w różnych przeglądarkach i platformach.
W najniższej warstwie kodu wykorzystany ma zostać system Android – między innymi do obsługi sprzętu. Mozilla chce wykorzystywać go jednak w jak najmniejszym stopniu, nadbudowując interfejsem opartym na silniku renderującym Gecko. B2G nie będzie wykorzystywał środowiska Javy. Nie będzie również możliwości uruchamiania natywnego kodu.
B2G ma wspierać i promować standardy webowe, zwłaszcza w tych obszarach, w których obecnie nie są dostatecznie obecne. Mozilla chce stworzyć bardziej jednolite i przewidywalne środowisko dla aplikacji webowych. W pierwszej kolejności powstanie więc wersja dla smartfonów.
Więcej informacji znaleźć można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.