Kickstarter, popularny serwis crowd fundingowy, ogłosił, że już ponad milion osób wsparło przynajmniej jeden projekt. Na prezentowane pomysły udało się zebrać ponad 100 mln dolarów.
Kickstarter pozwala użytkownikom zaprezentować swój pomysł – może to być wynalazek, chęć nagrania płyty czy odbycia podróży – i poprosić innych by wsparli go swymi pieniędzmi (tzw. crowd funding). Określa się przy tym cel finansowy, czas trwania zbiórki oraz nagrody dla wspierających, zależne od wielkości przekazanego wsparcia.
Działający od nieco ponad dwóch lat serwis ogłosił właśnie, że już milion osób zdecydowało się przekazać swoje pieniądze na realizację pomysłów innych. Największy wzrost inwestorów odnotowano niedawno: w ostatnich pięciu miesiącach pojawiło się 400 tys. wspierających.
wzrost liczby osób wspierających
Zespół Kickstartera poinformował również, że około 16 proc. (167 tys.) osób decyduje się wesprzeć więcej niż jeden projekt. 67 tys. użytkowników przekazało pieniądze więcej niż trzem projektom, a 24 tys. – więcej niż pięciom.
wielkości przekazywanych dotacji
Łącznie przekazano 1,4 mln dotacji, z których 90 proc. to kwoty niższe niż 100 dolarów (615 razy przekazano więcej niż 5 tys. dolarów). Łącznie udało się zebrać 100,7 mln dolarów, z czego 84 mln na projekty zakończone sukcesem.
Warto dodać, że w Polsce działa odpowiednik Kickstartera – serwis Polak Potrafi.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.