Amazon rzuca wyzwanie tradycyjnym wydawcom książek. Jeszcze tej jesieni opublikować ma 122 pozycji – zarówno w wersji cyfrowej, jak i fizycznej. Bez pośredników, jedynie we współpracy z pisarzami.
Zaproponowany przez Amazona model poddaje w wątpliwość dotychczasowy proces wydawniczy. Firma chce pominąć pośredników (wydawców książek, agentów literackich) i stawiać na bezpośrednią współpracę z autorami. Jak donosi New York Times, nad projektem czuwać ma weteran rynku wydawniczego Laurence Kirshbaum, a do współpracy udało się pozyskać m.in. Tima Ferrissa, autora popularnych poradników samopomocowych. Za 800 tys. dolarów zakupiono również prawa do wspomnień aktorki i reżyserki Penny Marshall.
Amazon kontaktuje się z pisarzami i proponuje kompleksowe usługi. Nie tylko dysponuje najważniejszą platformą cyfrowej dystrybucji; firma zająć ma się również m.in. edycją książek. Dodatkowym argumentem jest z pewnością również ogromne zainteresowanie nowymi czytnikami Kindle i tabletem Kindle Fire. Niewiadomą pozostaje jednak na razie podział zysków ze sprzedaży książek.
Wszyscy boją się Amazona. Jeśli prowadzisz księgarnię, Amazon konkuruje z tobą już od jakiegoś czasu. Jeśli jesteś wydawcą, budzisz się pewnego dnia i okazuje się, że Amazon konkuruje także z tobą. Jeśli jesteś agentem, Amazon może ukraść twój obiad ponieważ oferuje autorom okazję do publikowanie bezpośrednio – powiedział Richard Curtis, agent literacki. Wiele dużych wydawnictw odmówiło komentarza w tej sprawie, jak jednak zauważa New York Times, daje wyczuć się nerwowe oczekiwanie na rozwój sytuacji.
Jeśli projekt się powiedzie, Amazon nie będzie zapewne zwlekał i podobny model wprowadzić może w dystrybucji muzyki czy filmów. A w jego ślady pójść mogą inni np. Apple z iTunes czy Microsoft z Zune. Sukces takiego działania miałby bardzo poważne konsekwencje dla całej branży. Czy najwięksi wydawcy, wytwórnie i studia filmowe powinny czuć się zagrożone?
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.