Groupon przygotowuje się do wejścia na giełdę. Sprzedaż akcji przynieść ma od 480 do 540 mln dolarów. Wycena najpopularniejszego serwisu zakupów grupowych jest jednak niższa niż jeszcze niedawne spekulacje.
Groupon przedstawił szczegóły planowanego od dawna wejścia na giełdę. Firma sprzedać chce udziały za cenę 16-18 dolarów za sztukę. Spodziewa się pozyskania do 540 mln dolarów, czyli mniej niż 750 mln, o których spekulowano kilka miesięcy temu. Oznacza to również, że wycena serwisu sięga obecnie ok 10,1-11,4 mld dolarów – to znacznie mniej niż 15-20 mld, które pojawiały się jeszcze w sierpniu. Akcje Groupona dostępne będą na rynku Nasdaq pod nazwą „GRPN”. Debiut zaplanowano na początek listopada.
Przypomnijmy, że rok temu kupnem Groupona zainteresowana była firma Google, która gotowa była zapłacić za projekt nawet 6 mld dolarów. Propozycja ta została jednak odrzucona.
W tym tygodniu zarząd firmy rozpocznie spotkania z potencjalnymi inwestorami. Przygotowano wirtualną prezentację, na której Andrew Mason, twórca i szef Groupona opowiada o prowadzeniu biznesu, o krótkiej, ale intensywnej historii firmy (założonej w 2008 roku) oraz przyszłości zakupów grupowych.
Groupon podał również wyniki finansowe za trzeci kwartał tego roku. Firma zanotowała 2 mln straty netto (62 mln w drugim kwartale). Biznes w Ameryce Północnej przyniósł Grouponowi 19 mln dolarów zysku operacyjnego (w ujęciu międzynarodowym to 21 mln dolarów straty wobec 52 mln kwartał wcześniej). Łączne przychody netto osiągnęły poziom 413 mln dolarów (wzrost o 25 proc. względem poprzedniego kwartału i 496 proc. wobec analogicznego okresu w 2010 roku).
Na koniec września Groupon miał 30 mln klientów, 7 mln więcej niż kwartał wcześniej. Liczba użytkowników wzrosła do 143 mln z 116 mln. Średnia wartość sprzedanego kuponu to 13 dolarów.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.