Po kilku miesiącach od uruchomienia swego serwisu społecznościowego, Google umożliwia tworzenie stron firmowych. Właściciele firm czy marek mogą już tworzyć dedykowane strony i promować swoją działalność.
Do tej pory, mimo dużego zainteresowania, właściciele firm czy marek nie mogli zakładać oficjalnych profili w Google+. Taka możliwość pojawić miała się w nadchodzących miesiącach. I właśnie stała się faktem.
Google zachęca do tworzenia stron firmowych – służy do tego przygotowane przez Google narzędzie. Wybrać należy kategorię strony (biznes lokalny lub miejsce, produkt lub marka, firma, instytucja lub organizacja, sztuka, rozrywka lub sport oraz inne), przy czym kategoria „biznes lokalny lub miejsce” jest nieco odmienna: ma pozwalać użytkownikom w łatwy sposób kontaktować się z fizyczną lokalizacją danej firmy poprzez np. dołączoną mapę, dane teleadresowe czy godziny otwarcia.
Użytkownik, który stworzy stronę staje się jej administratorem – nie będzie można jej transferować do innego użytkownika, przynajmniej początkowo. Google obiecuje jednak, że w najbliższej przyszłości pojawi się możliwość prowadzenia stron przez wielu użytkowników jednocześnie.
Podobnie jak w przypadku Facebooka, użytkownik Google+ zyska dostęp do prowadzonej strony przez własne konto i będzie mógł zdecydować czy chce być w serwisie aktywny jako on sam, czy występować jako konto firmowe.
Strony firmowe w Google+ umożliwią dzielenie się zdjęciami, wideo, linkami czy prowadzenie wideorozmów. Nie ma na razie wsparcia dla automatycznego publikowania treści jak to dzieje się w przypadku zewnętrznych aplikacji dla Facebooka czy Twittera – taka możliwość pojawi się zapewne przy okazji wydania API Google+ w najbliższej przyszłości.
Strony mogą „śledzić” innych użytkowników, ale pod warunkiem, że będą przez nich „śledzone” jako pierwsze (w formie dodania do własnych Kręgów). Użytkownicy tworzyć będą mogli również wiele stron np. firmy, które posiadają szereg marek będą mogły utworzyć osobną stronę dla każdej z nich.
Ciekawą funkcjonalnością jest również tzw. Direct Connect. W wyszukiwarce Google należy użyć znaku + i nazwy firmy lub marki – jeśli posiadają profil firmowy w Google+, wyszukiwarka zabierze nas tam bezpośrednio. Więcej w filmie poniżej.
Pojawienie się stron firmowych ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Google+. Czy właściciele marek skorzystają z takiej formy promocji swego biznesu?
Już teraz zapraszamy do odwiedzenia strony e-biznes.pl pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.