Serwis eholiday.pl zbadał preferencje urlopowe swoich użytkowników w związku ze zbliżającymi się feriami zimowymi. Niektóre z odpowiedzi były zaskakujące – na przykład aż 36 procent badanych w ogóle nie planuje urlopu w zimie.
Najpopularniejszym kierunkiem zimowego urlopu jest wśród ankietowanych Polska (50 procent), a najchętniej wybieranymi miejscowościami są Zakopane, Karpacz, Białka Tatrzańska, Szklarska Poręba i Wisła. Za granicę wybiera się zaledwie 14 procent osób. Co ciekawe, aż 36 procent respondentów zadeklarowało, że w tym roku w trakcie ferii zimowych nigdzie nie wyjedzie. Stosunkowo mała popularność wyjazdów zagranicznych może być spowodowana wysokim kursem europejskiej waluty i niepewną sytuacją gospodarczą. Jeżeli planujemy zimowy wypoczynek, to rezerwujemy na niego tydzień (59 procent) lub mniej niż tydzień (18 procent). Tylko 15 procent badanych może sobie pozwolić na dwutygodniowy odpoczynek.
Najpopularniejszym miejscem zakwaterowania cieszą się pensjonaty (29 procent) oraz hotele (22 procent). Kwatery prywatne nadal wybiera sporo osób (28 procent wszystkich badanych), ale zainteresowanie nimi maleje głównie ze względu na zaplecze, komfort i dodatkowe atrakcje. Mimo iż zimowe wakacje kojarzą się głównie z nartami, śniegiem i aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu, to blisko 40% ankietowanych zamierza zrezygnować z tej formy wypoczynku na rzecz relaksu i biernego odpoczynku. Sporty zimowe planuje w tym czasie uprawiać 30 procent badanych.
Nie ma natomiast niespodzianek w odpowiedzi na pytanie z kim spędzimy urlop. 66 procent wybierze się na zimowe ferie z rodziną, 27 procent z przyjaciółmi a tylko 5 procent planuje samotny wypoczynek.
Jesteśmy zdecydowanie zwolennikami samodzielnego planowania zimowego wypoczynku – 84 procent. Ofert szukamy głównie przez internet (75 procent) albo korzystamy z informacji od przyjaciół i znajomych (21 procent). Prasa i ulotki reklamowe mają w tym zakresie znikome znaczenie. Wpływ na decyzje mają też opinie innych osób wyrażane na forach i grupach dyskusyjnych.
W badaniu zapytano także o rolę popularnych ostatnio serwisów zakupowych. Okazuje się, że aż 91 procent ankietowanych nie korzysta z tego typu ofert przy planowaniu urlopu.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.