Sprzedaż gier komputerowych spadła o 21 proc. w grudniu, a w całym roku – o 8 proc., wynika z raportu NPD Group. Nie znaczy to jednak, że konsumenci przestali grać. Zmieniają się jednak ich nawyki zakupowe.
Wartość sprzedanych gier komputerowych spadła w grudniu z 5,07 mld dolarów do 3,99 mld. W całym roku zanotowano spadek z 18,59 mld do 17,02 mld dolarów. Kiepskie wyniki obejmują jednak sprzedaż gier na fizycznych nośnikach, wskazując jednocześnie na wzrost zainteresowania dystrybucją cyfrową i coraz większą popularność gier społecznościowych.
Spadki zanotowano również w sprzedaży sprzętu (11 proc. w 2011 roku) oraz oprogramowania (6 proc.).
Wyniki branży nie są całkowicie zaskakujące jeśli weźmiemy pod uwagę, że jesteśmy na końcu cyklu życia obecnych konsol oraz fakt, że postępuje cyfrowa ewolucja grania. Nasze szacunki wyraźnie wskazują, że rośnie znaczenie rynku cyfrowej dystrybucji – powiedziała Anita Fazier, analityk NPD Group.
W 2011 roku najpopularniejszą grą była Call of Duty Modern Warfare 3. Na drugim miejscu uplasowała się Just Dance 3, a na kolejnych – Elder Scrolls V: Skyrim, Battlefield 3 oraz Madden NFL2012.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.