Rosyjski gigant Mail.ru próbuje wykorzystać rosnące zainteresowanie mikroblogami i uruchamia własnego konkurenta dla Twittera. Czy Futubra powtórzy sukces chińskich klonów amerykańskiego serwisu?
Twitter ma około dwa miliony rosyjskojęzycznych użytkowników. Wzrost zainteresowania mikroblogiem zanotowano szczególnie po udostępnieniu rosyjskiej wersji językowej w kwietniu 2011 roku.
Jak jednak pokazuje przykład Chin, w których serwisy mikroblogowe (określane tam mianem „weibo”) notują eksplozję zainteresowania, największym zainteresowaniem cieszą się krajowe odpowiedniki Twittera. Wzrost Weibo może imponować: w 2011 roku zanotowano 296 proc. wzrost ilości użytkowników (do 249,9 mln) według danych opublikowanych w tym tygodniu przez China Internet Network Information Center (CNNIC).
Mail.ru ma chęć powtórzyć chiński sukces. Szef grupy, Dmitry Grishin, przekonuje, że uruchomienie Futubry wpisuje się w ich „wizję rozwoju komunikacji internetowej”. Mikroblog stawiać ma przede wszystkim na multimedia i dostęp z urządzeń mobilnych.
Warto przy tej okazji wspomnieć, że rosyjski przedsiębiorca Uliszer Usmanow, którego majątek szacowany jest na 17,7 mld dolarów i który posiada jedną trzecią udziałów w grupie Mail.ru, jest jednocześnie większościowym udziałowcem firmy DST Global, która w ubiegłym roku zainwestowała w Twittera.
Grafika: tech.li
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.