Według danych chińskiego centrum informacji o sieci internetowej (CNNIC) liczba użytkowników internetu w Chinach osiągnęła poziom 513 mln osób. W drugiej połowie 2011 roku wśród populacji intarnautów znalazło się 28 mln nowych użytkowników.
Penetracja internetu w Chinach pod koniec roku 2011 wynosiła 38,3 proc., wzrost w stosunku do 2010 roku wyniósł więc 4 proc. Dla porównania można przytoczyć współczynnik penetracji sieci dla USA, gdzie wynosi on 78,2 proc.
Chińscy internauci korzystają w większości z kilku urządzeń mających dostęp do internetu. Należy zwrócić uwagę na fakt, że procent osób używających do tego celu komputerów stacjonarnych spadł do 73,4 proc., podczas gdy liczba osób używających notebooków utrzymywał się na niezmienionym poziomie 46,8 proc.
Wzrost w dostępie do internetu widoczny jest przede wszystkim wśród posiadaczy telefonów komórkowych. Aktualnie w posiadaniu mobilnego internetu jest 355 mln Chińczyków. Jest to zatem więcej niż wielkość całej ludności Stanów Zjednoczonych.
Z kolei najbardziej popularnymi aplikacjami internetowymi są przede wszystkim wyszukiwarki i komunikatory. Ogromnym powodzeniem cieszą się chińskie mikroblogi. Liczba używających tej formy komunikacji osiągnęła 250 mln osób. Jest to zatem ogromny wzrost w stosunku do 2010 roku, w którym liczba ta wynosiła 63 mln.
Dane podane przez CNNIC mogą być jednak zawyżone, gdyż statystyki uwzględniają wszystkich mieszkańców Chin powyżej 6. roku życia, którzy byli połączeni z internetem w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.