Przedstawiamy raport z kolejnej edycji Kryształów Symetrii – „Bezpieczny E-Bank 2012”. Na podstawie wiedzy specjalistów z UX Alliance, międzynarodowego stowarzyszenia firm zajmujących się usability, Symetria sprawdziła jak z procesem logowania do bankowości internetowej radzi sobie 10 największych banków w Polsce.
Kryształy Symetrii są cyklicznymi, profesjonalnymi badaniami użyteczności czołowych serwisów polskiego internetu. Ideą projektu jest promowanie użyteczności w Polsce. W czerwcu zeszłego roku, 2000 internautów sprawdziło czy strony banków w Polsce są przyjazne i komfortowe w użyciu. Teraz oceniono jak poszczególne banki przygotowały proces weryfikacji użytkownika w trakcie logowania do konta internetowego.
Badaniu zostały poddane instytucje wytypowane przez Money.pl do poprzedniej edycji Kryształów Symetrii – „Banki 2011”. W najnowszym raporcie „Bezpieczny E-bank 2012” Symetria odpowiada na pytania jak powinien przebiegać proces weryfikacji użytkownika w trakcie logowania do bankowości internetowej i które z elementów muszą zostać spełnione, by proces ten odbywał się bezpiecznie, był wygodny i bezproblemowy.
Na podstawie wyników powstał ranking prawidłowych procesów logowania na stronach banków w Polsce.
Analiza wykazała, że ogólny poziom weryfikacji użytkownika w polskiej bankowości online jest prawidłowy, choć wciąż jest nad czym pracować. Żadna z instytucji nie zdobyła maksymalnej liczby punktów, ale lider – Bank Handlowy w Warszawie był bardzo blisko uzyskania 7 Kryształów. Takiego wyniku (91 proc.) można tylko pogratulować. Pozostałe banki również spisały się dobrze – 5 z 10 przebadanych instytucji spełniło kryteria w stopniu wyższym niż 70 proc. – powiedziała Jagoda Sielska, koordynator projektu.
W raporcie znajduje się opis najlepszych praktyk stosowanych w bankowości internetowej na całym świecie. Dodatkowo, pojawiły się w nim dane na temat rozwoju e-bankingu w Polsce, jego historii oraz treści omawiające bezpieczeństwo i zalety korzystania z konta internetowego.
Mamy nadzieję, że analiza ta okaże się przydatna zarówno dla polskich internautów korzystających z bankowości internetowej, jak i dla pracowników sektora bankowego, którzy będą mogli przyjrzeć się funkcjonowaniu procesów uwierzytelniania na całym świecie i wprowadzić ulepszenia na rynek polski – dodają organizatorzy badania.
Całość raportu jest dostępna na stronie: www.krysztalysymetrii.pl
Autor badania, agencja Symetria (www.symetria.pl) specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania w największych polskich firmach. Firma jest jedynym w Polsce członkiem UX Alliance (www.uxalliance.com), międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się badaniami użyteczności stron WWW.
Nasza redakcja jest patronem medialnym raportu.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.