Firma Google uzyskała prawo do dysponowania nazwą Gmail.de w Niemczech – po wieloletnich sporach.
W 2005 roku firma Google uruchomiła darmową usługę poczty elektronicznej Gmail w Niemczech, ale nie mogła wykorzystywać swojej nazwy. Powodem takiej sytuacji było to, że znak handlowy „g-mail” został wcześniej zarejestrowany przez przedsiębiorcę Daniela Gierscha. Już w 2000 roku przyznano mu prawa do znaku dla usługi pocztowej Giersch.
Niemieccy użytkownicy poczty Gmail musieli korzystać do tej pory z domeny Googlemail.com. Firma Google próbowała odwołać się od tej decyzji, ale zabrakło możliwości prawnych – w 2007 roku została odrzucona jej apelacja w tej sprawie. Zwrot w sporze nastąpił niedawno, o czym informuje serwis TechCrunch, powołując się na niemieckiego GoogleWatchBlog. 13 kwietnia 2012 roku domena gmail.de oraz znak handlowy Gmail w Niemczech został przeniesiony na firmę Google. Nie wiadomo, czy transakcja wiązała się z przekazaniem jakichkolwiek pieniędzy w ręce Daniela Gierscha, ale jest to więcej niż prawdopodobne. W 2006 roku Giersch twierdził, że Google zaproponowało mu 250 tys. dolarów za przekazanie niemieckich praw do marki Gmail.
Podobny spór o Gmail rozgorzał swego czasu również i w Polsce. Domena gmail.pl została zarejestrowana w listopadzie 2005 toku przez nieformalną Grupę Młodych Artystów i Literatów – w skrócie GMAIL. Firma Google zabiegała o przekazanie jej domeny. 21 sierpnia 2010 roku na aukcji serwisu Allegro.pl domena gmail.pl została sprzedana za kwotę 119 400 zł. Nie wiadomo, czy kupującym była firma Google – domena nie prowadzi na strony usługi pocztowej.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.